Gå til innhold

Bilen vil ikke starte etter registerreim montering, vær så snill å hjelpe meg

Ranger emnet


frans79

Anbefalte innlegg

Hei!!!

 jeg skulle (bare) bytte vannpumpe som hadde røket, etter at jeg snakket meg mange som skulle ha peiling på bil så skulle ikke det by på noe problemer å bytte det, jeg fikk låne garasjen til svogeren til min samboer som er liksom "bilmekaniker" jeg byttet fjær bak og han skulle hjelpe meg med å demontere vannpumpe, plutselig så sier han at han hadde røsket registerreima og at veiv og tann hjulene gikk ut av stilling og at han ikke hadde peiling  på dette området og det har ikke jeg.vi fikk hjelp av en kompis som er også "bilmekaniker" og fikk det på plass etter mye nøling og frem og tilbake. men når jeg skulle kjøre hjem så hadde ikke bilen noe krefter, den orka liksom ikke å dra seg selv nesten. jeg klarte ikke å få den over 80 på flate mark. og når den stå på tomgang så begynte den å jage på motor og turtallet steg til over 3000. gikk ikke lenge før katalysatoren som er et år gammel begynte å lage skapelyd metall-lyd, da snakket jeg med en eldre kar som hadde peiling og han sa at registerreima var montert  en tann for mye eller for lite og han kunne hjelpe meg. jeg kjørte bilen på parkeringa der han bor og  begynte å demontere helt til vi kom til reg og vi hadde hentet teiming skjema i fra møller til min bil

og satt alt etter merke og monterte sammen og dreide motoren forhånd først et par ganger så prøvde vi å starte . men der skjedde ingenting. bilen vil ikke starte, og så tokk vi det av igjen og igjen flere ganger og prøvde forskjellig innstillinger men bilen nekter å starte. jeg ringte flere verksteder og spurte om de kunne reparere den men etter at de hørte på historien så ville de ikke ta bilen inn hos seg .... og der ender historien og her er jeg og ber om hjelp, hva kan være galt? hvorfor vil ikke den starte? og hva galt gjorde vi?

all hjelp tas med stor takk, 

bilen er

Modell:VOLKSWAGEN SHARAN 7M   Motor:ADY   År:2000   

Reg. dato:19991119   KW:85   HK:115   Chassinr:WVWZZZ7MZYV022517   Drivstoff:Bensin    

legger til ilustasjonsbilder på møllers  skjema

Vedlagte miniatyrbilde®

 

post-141150-0-48087200-1435605437_thumb.jpg

post-141150-0-60903100-1435605446_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dere ikke monterer med kam en omdreining feil?

Tenning er korrekt? Alle el.komponenter er montert på plass? Sjekka at det kommer gnist på plugger?

Så lenge du kjørte bilen er det lite trolig at du har bøyd noen ventiler, men du kan for sikkerhetsskyld ta en komp. test av sylinderene.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roter motor til merke på kamdrev er overens med referansemerke på deksel bak, som på øverste bilde under.

 

post-141150-0-48087200-1435605437.jpg

 

Veiv skal da være i øvre dødpunkt, ref mekene på nederste bilde over. Dersom dette ikke er korrekt så må dette rettes på først av alt. I samme slengen, når veiv er i ØD og kamdrev mot referansemerke, da skal rotor peke mot merket i fordeleren, ref. bilde under. Rotor er drevet av mellomakseldrevet, som igjen er drevet av registereima, altså her må alt stemme før reim monteres.

 

post-141150-0-60903100-1435605446.gif

 

Når alt dette er korrekt så vil motor starte og gå nokså normalt, men tenning må justeres skikkelig med tenningslampe. Dette gjøres ved å løsne klaven på fordeleren og vri fordeler til tenning er korrekt. Ferdig smile.gif

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår