TKarlsen Skrevet Juni 20, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2015 Hvem andre enn Møller klarer å skaffe S-line / sportspakke understell fjærer? (Front) Har vært innom flere butikker men de klarer bare å skaffe originale. Og er det noen her som evt klarer å finne delenummeret til de fjærene utifra fargekoden? :) :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Juni 20, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2015 jeg trur det er denne (1) 1J0411105J coil spring / for sports-type running gear / 3 paint marks / 1 paint mark green brown / PR-G03/L24 BASIC GERMAN PRICELIST part number 1J0411105J Partnumber Title Price 1J0411105J SCHRFEDER 57.7 Euro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 20, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2015 Sitter her og vurderer om jeg skal slenge på et Eibach senkefjærer istedenfor. Eibach Pro Kit senker jo like mye som de originale fjærene. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Juni 20, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2015 Ja dem er jo veldig bra sett det der, dem like bra som dem originale om ikke litt bedre. Og da har du jo helt nytt sett med nye fjærer rundt helle bilen. Og det er jo greit å bytte alle når du først er igang med bytte bilen blir jo bedre da. Og trur nok ikke er så veldig stor forskjell på stivhetta blir nok litt stivere men det er jo bra kvalitet på Eibach sitt sett da. Så dette er da et godt valg av nye fjærer til bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 20, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2015 Ja, ikke sant. Og jeg har også byttet alt av bærekuler, lenkearmer, fjærbeinslagere foran og bak. Så mye er nytt. Så blir kanskje best å fullføre det hele med et sett med gode fjærer. Kanskje gå for Eiback sportline som er 10-15mm lavere enn Pro kit / originale sport fjærene. Sportline er nok også litt stivere. Siden de tåler mer last per aksling Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Juni 20, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2015 Det er jeg helt enig du har byttet såpass mye så da blir det mer komplett. Med nye fjære,og dem der vil holde seg mye bedre over tid Også at dem tåler mer er jo en stor fordel da. Og når du tar den litt mer mer så vil jo bilen se betraktelig bedre ut og. Og du vil merke veldig stor forskjell på sportline. Har prøvd dem selv og hva stor fornøyd med disse fjærene. Har ingenting negativit og si om dem. Så kjør på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 20, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2015 Er veldig fornøyd med Eibach på min Vectra c. Har bare satt senkefjærer på orginale dempere. Akkurat passe stiv. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 20, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2015 Da blir det nok Eibach sportline på meg. Pro kit er jo like lav som bilen min er nå. Ønsker å få den litt lavere, så da er nok Sportline et bra sett. Da er det bare å sette seg på ebay og bestille et sett da :D Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 21, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2015 Og nå klarer jeg ikke å bestemme meg. Jeg har jo S-line med sports understell. 30mm lavere originalt. Jeg synes egentlig bilen står pent på hjula. Bilen ser veldig frisk ut. Ikke for lav, men passe lav. Sitter her og tenker på de Eibach sportline, om det kan bli for lavt. Jeg er jo ferdig med den råne, senke bilen så lavt som mulig tiden, men jeg er opptatt av at bilen ser bra ut og har gode kjøre egenskaper. Prokit settet har jo fjærer som er like høye som de originale jeg har på bilen. Så er redd for at jeg tipper litt mer mot Prokit og beholder litt høyde på bilen fremfor Sportline. Regner med at Profit er litt stivere enn de originale fjærene som også sitter på bilen. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 21, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2015 Og må Eibach 30/30 Prokit fjærene godkjennes? Da man kjøper vanlige fjærer fra en annen produsent enn de originale så må jo ikke det godkjennes. Eibach fjærene er jo like høye som de som sitter på bilen min. Så må de da godkjennes? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Juni 21, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2015 Er det ikke så at fjærer må ha samme farge som dem du har originale. Du kan jo bare lakkerer dem eller ha på tectyl så er det ingen som ser forskjell. På at du har byttet til senke fjærer på bilen da dem vil se lik ut. Det står jo i vognkortet at du har s understell og bilen er laver og stivere en vanlig. Så da skulle det vel egentlig ikke by på noe problemer at du bytter,så lenge du holder deg til høyden du har fra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 21, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2015 Prokit fjærene fra Eibach er sorte :) Sportline er rød Kjøper jeg prokit så slipper jeg kanskje unna med å godkjenne de Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Juni 21, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2015 Skulle nok tru at Prokit svart er mest lik originale som du har på bilen fra før. På en ppk så vil dem nok ikke se forskjell Hadde nok gått for svar. Kanskje greit å spraye over merke på fjærene, så dem ser mer ut som dem er tilsvarende lik original, så dem ser sånn ut. Er kanskje ikke nødvendig og lakke dem heller , er jo ingen lov som sier at du ikke kan sette på tilsvarende/lik. Er blir jo i grunn det samme å sette på fjærer fra en annen produsent en det vw/audi selger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 21, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2015 Går for Eibach Pro Kit. Kommer ikke til å lakkere de. Blir jeg stoppet og får "problem" med ikke godkjente fjærer så sier jeg at disse er lik de originale. Man godkjenner jo ikke originale eller tilsvarende lik originale fjærer man kjøper. Setter de bare på og kjører. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Juni 21, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2015 Tror nok ikke blir så mye trøbbel dette. Byttet knekt fjær på golfen sist eu kjøpte da ikke original fjær bestilte to stykker fra et annet merke. Bilen ble vist på møller på etterkontroll og dem sa ingenting på det ble godkjent da. Så skulle ikke tro at du skal få noe mer problemer med dette da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.