Gå til innhold

Stor oljelekkasje i motorrom etter 100.000service og EUkontroll - Golf 6

Ranger emnet


lokar1

Anbefalte innlegg

Yes, i dag var det på tide med EUgodkjenning av min Golf 6 Plus. Samtidig bestilte jeg den såkalte longlife servicen. Alt ble utført hos VWforhandler i Oslo.

 

Bilen kom glatt igjennom uten anmerkninger, og bortsett fra litt rust på forbremser pga lite bruk av bilen var det heller ikke noe å utsette på servicen.

 

Fra verkstedet til garasjen er det ca 3 min med rett asfaltstrekke, og jeg parkerte fornøyd i garasjen vel viten om at alt hadde gått bra.

 

Men, nå i kveld kommer jeg ned, og ser at det er relativt bra med olje som lekker ut under motorrommet. Det lekker ikke fra et spesifikt sted men drypper over et stort område. Åpner motorrommet og ser at det også har sprutet en del olje rundt omkring inne rundt motoren.

 

Må jo seff opp til verkstedet i morgen tidlig for jeg NEKTER å tro at dette er tilfeldig. Har tatt noen bilder fra motorrom, og det er oljesprut ganske høyt opp i motorrommet, rundt selve blokken særlig på høyre side. Jeg vet ikke så mye om motorer, og har rett og slett ikke peiling. Hva kan dette skyldes?

 

Bilder er tatt stående foran motorrommet, der jeg tror det lekker fra er på høyre side av motorblokk så vidt under motordeksel.

 

 

huMM0t3.jpg

 

Fra annen vinkel:

TmSAAOV.jpg

 

Oljesprut i motorrommet:

kLhjDv7.jpg

 

Mer søl:

ZfazsSn.jpg

 

Under bilen etter to timer:

Jkxm3vD.jpg

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-6/296196-golf-6-plus-modell.html#post2926742

 

Golf plus 2010 -->

[x]toyota mr2 [x]ford focus [x]bmw328i [x]toyota celica [x]toyota corolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljefilterkoppen/hus til oljefilter er notert, faen så forbanna jeg blir, skulle reise på hytta med den bilen i morgen tidlig, hehe.

 

Vil det være trygt å kjøre tilbake til dem i morgen etter å ha delt ut kjeft, eller kan motor tømmes for olje?

 

Liten update fra under bilen, har sprutet godt:

 

HgNk0qg.jpg

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-6/296196-golf-6-plus-modell.html#post2926742

 

Golf plus 2010 -->

[x]toyota mr2 [x]ford focus [x]bmw328i [x]toyota celica [x]toyota corolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å oppdatere, det var pakning i klem i oljefilterhuset. Får 15 prosent på neste service som plaster på såret. Får vurdere om det er verdt risikoen :P

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-6/296196-golf-6-plus-modell.html#post2926742

 

Golf plus 2010 -->

[x]toyota mr2 [x]ford focus [x]bmw328i [x]toyota celica [x]toyota corolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår