Gå til innhold

Store gir/hjul problemer

Ranger emnet


Andro

Anbefalte innlegg

Ok. Ja skal sjekke litt. En par ting til jeg lure på. I flere tråder her. Er det svarte plast klipset bak på innsug mot torpedo veggen nevnt. Vet du hva det heter? Tok opp å gjorde rent egr ventil i helga. Å så att denne var knekt. Bestille ny tenkte jeg. Og innsuget mitt var fullt av sot. Hva kan jeg bruke for å virkelig få rengjort inni der? Brukt sånn rens som jeg fyller i diesel. Men ser att dette er bra bort kastet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel intake clean. Det er en spray som du spruter rett i innsuget mens bilen står å går på forhøyet tomgang. Det vil si du kjører bilen varm først, demonterer intercooler, og du må ha noe å blokkere ca 75% av innsugshullet og bruke den til å kvele motoren mens du sprayer. fordi den ruser seg med den sprayen. (mener jeg har forklart dette i ett annet innlegg)

Da fjerner du direkte soten innvendig i innsuget. Du får ALDRI innsuget helt reint, men mye av det. Du må grave ut det du kan manuelt først selvfølgelig..

 

Men ang den platikktuppen, så er det ikke noe vits å bytte den. Er bortkasta penger. I senere tid har det kommer beskjed fra importør at disse bare kan "kobles av". Du bare stripser det staget (på motorn) i åpen stilling. altså rett opp slik som du ser under her. (se bilde).

 

Men da må du også koble av vakuumslangen på vakuumboksen til det staget med plastikk tuppen på (se bilde) og blende denne slangen. Da går bilen alltid fint og du slipper mye problemer.

 

post-95881-0-97710600-1434477766_thumb.jpg

 

post-95881-0-84873800-1434477772_thumb.jpg

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er den som staget settes innpå (kula) som skal stripses opp ja. Ikke staget på vakuumboksen! den skal blendes! Det er jo ett stag, som går inn i hver kammer.

 

se bilde. Du stripser de sammen der jeg har tatt rød strek. Altså du stripser den kula fast i braketten.. Den svarte braketten står rett over, har bare bøyd den på bilde her!

 

post-95881-0-41267500-1434547380_thumb.jpg

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?? Du skal da ikke blende den! Har du ikke lest hva jeg har skrevet?? Isåfall les en gang til! Det er slangen på vakuumboksen(den løse delen på bildet/staget) du skal blende!

Hele poenget med å blende er at det staget med plastikk klipset ikke skal begeve seg!

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår