Axelshei Skrevet Mai 25, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2015 Hei! Har akkurat kjøpt meg en Passat 1,8 bensin Syncro uten turbo, og det er jo ikke akkurat noen racerbil. Er det noen som vet om noen enkle grep for å få den til å gå litt bedre? Sette inn turbo blir litt for omfattende.. Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Mai 26, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2015 Du kan jo porte toppen, då kan du kanskje 30 hk meir. Og etter at toppen er portet, så kan du vurdere trimkam. Og eventuelt avstemte grenrøyr. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 26, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2015 Du klarer ikke hente 30 hk ved å bare porte toppen. Porter du toppen, sammen med trimkam(er) og avstemte grenrør er du nok over 30hk, men det er ikke noe poeng uten å tilføre mer bensin. Actros 8x8 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 26, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2015 Og selv om du skulle klare å få ut noen flere hestekrefter, så vil det vel være ved de høyere turtall de evt. kan merkes. Jeg synes at det er et større savn med mere drag på lavere turtall med disse motorene. Det kan nok neppe avhjelpes uten å bytte til en annen bil som evt. har turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axelshei Skrevet Mai 27, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2015 Da er neste spørsmål: er det mye jobb å sette inn en turbo i disse? Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 27, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2015 Mer jobb enn det smaker, ja. Du må (mest sannsynlig) senke kompresjonen, kjøpe/lage nytt grenrør og innsug og intercooler. Du må få mappet ECU opp imot det nye oppsettet. I tillegg til dette bør du gjøre de oppgraderingene jeg nevnte tidligere. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Mai 27, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2015 Du klarer ikke hente 30 hk ved å bare porte toppen. Porter du toppen, sammen med trimkam(er) og avstemte grenrør er du nok oppå 30hk, men det er ikke noe poeng uten å tilføre mer bensin. Eg huska at dei i ein episode av Wheeler Dealers fekk 150 hk etter at dei porta toppen på ein Rover k serie 1.8 i ein Lotus Elise med 122 hk orginalt. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 27, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2015 Jada, det er alltid effekt å hente ved å porte toppen, men gevinsten avhenger av mange faktorer og ingen motorer er like. En sugemotor er mer "komplisert" å trimme enn en turbo motor. Les denne tråden til Quattro73 ang. N/A trimming av en Audi 5'er: http://www.bilforumet.no/topic/262598-272-trimkam-i-23e-10v/ Men igjen, alle motorer er forskjellig, så du kan få mindre eller mer effekt av samme oppgraderinger. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axelshei Skrevet Mai 31, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2015 Takker for svar! :) Jeg er også på jakt etter originale gulvmatter til bilen. I det minste noen som passer i festene osv.. men det var ikke så lett å finne som man skulle tro. Noen tips? Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.