12mamyr Skrevet April 9, 2015 Rapporter Share Skrevet April 9, 2015 Hei! Jeg har en Audi a3 8l 2002 1.6. Bilen kjører fint og virker helt greit ved landeveiskjøring, 50, 60, 80, 100 km/t. Men når jeg kjører i 1. 2. og 3. gir på lavt turtall rykker og napper den hele tiden. På tomgang går motoren opp og ned, på turtallet, akuratt som om den justerer seg. Det er ikke mye men litt. Når jeg kjører den i 0-40 km/t og slipper gassen rykker og napper den mye! Hva er problemet? Dårlig lambdasonde? Er den ikke justert riktig? Takk for alle innspill Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodoreb Skrevet April 10, 2015 Rapporter Share Skrevet April 10, 2015 Har du motorlampe som lyser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
12mamyr Skrevet Mai 30, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2015 Nei, har ikke det. Har kjørt en a3 1.8t og den er helt fin. Kan det ha noe med motorstørrelsen min? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 30, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2015 Du kan sjekke om det er brudd eller lekkasje i luftkanaler og veivhusventilasjon, Det er et plastrør med litt "trekkspill" fra veivhus opp til toppen ved oljepåfyllinga. Den pleier å sprekke eller ryke, og så drar motoren falsk luft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg