turbo elgen Skrevet April 7, 2015 Rapporter Share Skrevet April 7, 2015 Byttet i dag viftereim på min audi a4 b5 1,9tdi 110hk 1999 sedan (usikket på motorkode akkurat nå, AFN??) Tok av ac reim og monterete på vifte og ac reim igjen. Den gamle reima var slitt og røk like etter jeg startet den et par dager siden. Fikk ny på bilextra etter regnr. Når jeg skulle starte den etter byttet kom det røyk og bråk, fikk noen andre til å starte den, då oppdaget jeg at motoren prøvde og starte, men viftereimen gikk ikke rundt!?! Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få den til å gå rundt igjen? Verksted er helst siste utvei. Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 8, 2015 Rapporter Share Skrevet April 8, 2015 Mest sannsynlig har du ført reima feil, så den ikke ligger der den skal ligge. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 8, 2015 Rapporter Share Skrevet April 8, 2015 Eller reima går ikke rundt fordi ett av hjulene den går på henger, som kilt vannpumpe eller dynamo. Ta av reima og sjekk at alle hjul går lett rundt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo elgen Skrevet April 8, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2015 Ganske sikker på at den er riktig tredd, skal ta av og sjekke hjulene, hva må jeg eventuelt gjøre visst et ikke går rundt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 8, 2015 Rapporter Share Skrevet April 8, 2015 Begynn med å finne ut om den er tredd riktig, så om et hjul er kilt, så tar vi det derfra ;) Jesper1201 og turbo elgen reagerte på dette 2 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo elgen Skrevet April 12, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2015 Har sett på det i dag. Reima var tredd riktig. Problemet var at det hjulet som blir drevet av viftereima som driver viften ikke fungerte som det skulle. Jeg kan rotere det noen ganger før den plutselig låser seg. Skjer det samme om jeg roterer andre veien. Når jeg roterer hjulet hører jeg rasling inni det, mulige noe av metall. Antar at det har havnet noe inni hjulet som kiler seg fast til tilfeldig tidspunkt. Var kansje derfor reima røk i førsteomgang og den nye ikke gikk rundt. Noen som vet hva jeg må gjøre? Skjønte ikke hvordan jeg skal få av det hjulet med vanlig verktøy. Må jeg på verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo elgen Skrevet April 12, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2015 Viften er skrudd av, det metall hjulet met fin overflate som er problemet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo elgen Skrevet April 12, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2015 Det brune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 13, 2015 Rapporter Share Skrevet April 13, 2015 Er nok lageret som er defekt og må byttes. Kan sjekke senere om dette kan kjøpes separat, ikke tilgang til å sjekke nå... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 13, 2015 Rapporter Share Skrevet April 13, 2015 8 er selve løpehjulet til viftekoplingen. Bak dette sitter nr. 9, 058115136A. Vil tro der er denne du trenger. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo elgen Skrevet April 26, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2015 takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg