Gå til innhold

start problemer(ofte) Peugeot 206 SW 2003

Ranger emnet


larry21

Anbefalte innlegg

Har en Peugeot 206 Sw 2003 som får problemer med å starte iblant. Første gang dette skjedde var når sprengkulda kom i vinter, vridde nøkkelen også sa det bare ''klikk'' etter en del forsøk så startet den, mistenkte pluggene eller batteriet, siden den startet på første etter den hadde kjørt litt, så jeg sendte den på stor service siden det var på tide allikevel. Det ga seg litt men hadde samme problemet på de kaldeste dagene, det hadde gitt seg helt til nå, da jeg var på vei hjem fra butikken så ville den ikke starte så rart tenkte jeg det er jo ikke så kaldt nå har jo ikke hatt problemer med den når det er varmt? prøvde å starte den i fart(nedoverbakke) uten  lykkes, så jeg satt deg og vrei nøkkelen i 1 time og det sa bare ''klikk'' helt til den plutselig startet etter en liten pause og noe forsøk. parkerte bilen og startet den neste dag uten problemer 3 ganger på rad. Så jeg kjørte meg en tur og fikk samme problemet når jeg stoppet for å fylle bensin, prøvde i en halv time uten å lykkes så jeg bestemte meg får å starte den i fart og jeg fikk futt i den, så jeg parkerte den og startet den neste dag og den gikk fint på første men da jeg parkerte den og ville starte den måtte det et par forsøk til får å starte den. så bestemt meg får å la bilen så, mistenker Startmotor ? siden det virker som batteriet er fint. 

Setter pris på alle svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor stor motor du har. Jo større motor jo dyrere er startmotoren. 

Meca, bilxtra,mekonomen osv skaffer deg den delen på kort tid regner jeg med. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår