Torben A Skrevet Januar 24, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2015 golf 2 1.8 motorkode GU bil er tungstartet når den har stått over natten... byttet alt av vakumslanger som var/så dårlig ut. ble litt bedre.. fersk bensin. luftfilter, fordeler, pluggledninger og plugger er byttet for ca 50 mil siden starter og stopper med en gang. så filer litt så kommer den og så stopper igjen og som regel 3 gang så kommer den.. går ganske høyt på tomgang med en gang og så detter ned. så virker som automatchock funker.. takker for svar og hjelp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Januar 25, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2015 Sjekk flensen (gummifoten under forgasseren). Min var vanskelig å starte og holde i gang, men så oppdaget jeg at flensen var revnet. Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torben A Skrevet Januar 25, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2015 skal sjekke det ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torben A Skrevet Januar 26, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2015 flens var hel, sjekket med startgass fant ut at et lite spjeld på toppen av forgasser sto fast. fikk det til å gå lett. bil har fjusket litt siste dagene, men ble borte når jeg fikk fikset spjeldet :) noen som vet hvordan man justerer tomgang? finner ut at det er en k-jetronic motor.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 27, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2015 Om morgenen, tråkker du da først gasspedal HELT inn - før du prøver å starte? Det burde du for å aktivere automatchoke. K-Jetronic har du hvertfall ikke da det er mekanisk innsprut av typen CIS. Du har forgasser, enkelt og greit, og den er mest sannsynlig av typen Pierburg 2E2. Dersom du herjer med det øvre spjeldet så kan du ødelegge klokken for automatchoke.Hvorfor skal du justere tomgangen? Er den normal på kald motor, men for høy ved varm motor, så er det vokselementet foran på gasseren du må bytte - det med to kjølevannslanger på. Tomgangen justeres med en 13mm nøkkel på 'trepunktsdåsen' men om tomgang er for høy/lav så er nok ikke problemet her. Tomgangsjustering Er tomgang kun høy ved varm motor så bytt vokselementet jeg har merket på bildet under Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torben A Skrevet Januar 27, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2015 høy tomgang på varm og kaldt motor... hvor får man kjøpt vokselement?? det lille luftspjeldet på topp av forgasser to helt fast i nesten lukket stilling slik at den fikk for lite luft.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 27, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2015 Fås bl.a. kjøpt på Møller / merkeverksted. Chokespjeldet skal være lukket når motor er kald, åper seg selv når den er varm (bimetall og kjølevannstemperatur). Sjekk vakuumslanger for lekkasje, ved lekkasje er det normalt med høy tomgang hele tiden, dette fordi trepunktsdåsen står uten vakuum. Sjekk også at alle vakuumslanger er korrekt koplet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 27, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2015 Bilde av vakuumslangene Og servicemanual for Pierburg 2E2 2E2 service instruction.pdf Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torben A Skrevet Januar 27, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2015 takker for gode svar! skal sjekke ut alt dette.. har byttet en del vakumslanger som var dårlig.. går på ca 1200rpm, syns det er litt mye. justerte litt på co skruv. gikk ned til ca 900-1000rpm. men skal skru den tilbake der den var å sjekke ut det du skrev om tidligere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 27, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2015 CO-skruen skal stå der du får høyest (jevn) tomgang - når alt annet er i orden. Ved manglende vakuum vil også tenning bli feil (alt for sen). Nei, sjekk alle slangene først og verifiser at de er rett koplet - og tette, Sjekk slangene helt fra innsug og til bremseservo, og alt mellom Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torben A Skrevet Januar 27, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2015 takker nok en gang for gode svar! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torben A Skrevet Januar 27, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2015 bensinfilter? har de tempsensorene noe med forgasse å gjøre? hvor mye motstand skal de ha? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torben A Skrevet Januar 27, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2015 Akselen på trepunktdåsa står inne når jeg starter bil. Plutselig smetter aksling litt ut slik at den ligger mot gassen.. Turtall øker ikke.. Normalt? Går inn igjen når jeg gir litt gass, så smetter den plutselig ut igjen å ligger akkurat mot gassen. Turtall øker ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 28, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2015 Nedskalér bildene før du legger de inn som vedlegg, ellers vil gjerne bare litt av de vise på skjermen 1600x1200 er ok. Akselen på trepunktsdåsa går ut når det ikke er vakuum i systemet. Vil gå ut om man åpner gasspjeld mye, samt når motor går på så lavt turtall at den nesten stopper. Siden du sier akselen står inne når du starter, da mistenker jeg at noe her er feilkoplet, altså på vakuumslangene. På røret til bremseservo er det tilkoplinger, på den ene slangen er det en enveisventil. Det eneste som skal være på kretsen etter denne ventilen er defrosterspjeldet. Alt annet på forgasser skal va vakuum fra innsug - uten ventil mellom. Det er en temperaturføler på motoren, denne styrer kun varmeelementet i bunn av innsuget. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.