Gå til innhold

Ranger emnet


jonathan1893

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et par problemer med min 1998 Golf 4 1.6l jeg ikke vet helt hvor jeg skal begynne på.

 

Først og fremst lyser verken kupélys eller innstegslys når jeg åpner førerdøren. Får heller ikke varsel om åpen dør med noen av dørene, heller ikke varsel med kjørelys på og dør åpen.

 

Det andre er at sentrallås ikke fungerer med nøkkelen i låsen, men den fungerer med fjernkontroll. Låser jeg dørene fra innsiden låser førerdør og høyre og venstre passasjerer seg opp igjen.

 

Noen som har peiling på hva dette kan skyldes? Setter stor pris på svar.

 

Kan også legge til at knappen for lås til El. Vinduene ikke fungerer.

 

Mvh, Jonathan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med at kupelys, lys i døra, og indikator i instrument ikke lyser når dør åpner er defekt mikrobryter som sitter i dørlåsen.

 

1) Bestill noen nye mikrobrytere her:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/2-X-Micro-Switch-for-ZV-Door-Lock-Audi-A3-A4-A5-A6-A8-VW-Golf-4-Momentary-/271704859423?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f42df231f

 

Mye billigere enn komplett låsekasse som er alternativet fra merkeforhandler.

 

 

 

Når du har disse i hus så må du demontere dører og bytte switch. Slik demonteres dør:

http://www.myturbodiesel.com/wiki/door-lock-assembly-module-removal-handle-removal-mk4-vw/

 

Du vil trenge en loddebolt for å lodde ledningene på ny microswitch.

 

Sentrallås med nøkkel er nok også relatert til dørlås. Mulig det er flere mikrobrytere inne i låsekassa som er defekt på den døra.

Mulig du må ha helt ny låsekasse der.

 

 

Feil med el-vindu kan du feilsøke når du har døra demontert.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår