alexander_skaar Skrevet Desember 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2014 Hei! har sett på en ganske fin audi A4 b5 svart, nesten helt rustfri med en 1.8t avant. liker bilen godt og er en veldig fin bil, ok utstyrt, skiftet til dab og sånne ting, eneste minuset er at det er lyse stoff seter og interiør. det trekker en del ned for meg, men ser eg må en del opp i pris for skinn, veit dette er smak og behag, men eg har ikke så mye penger, er det vert å øke litt for skinn?Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Desember 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2014 Jeg er og på jakt etter ny bil nå. Fant en som hadde alt utstyret jeg måtte ønske meg. Orginalt xenonlys, delskinn, klimaanlegg, osv. Slo det i fra meg da den hadde lyst interiør, det synes jeg også er ett virkelig stort minus. Kommer jo litt an på hvor fort du trenger ny bil. For min del så, kan jeg vente til våren. Venter på at den rette skal dukke opp. Om du går for lyst interiør, så bør det være litt prutningsmonn, da jeg ikke ser det som veldig attraktivt, med mindre du er glad i å vaske :P Skinn kan jo og fort bli ei plage. Iskaldt på vintern og ekstremt varmt på sommeren. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexander_skaar Skrevet Desember 25, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2014 Jeg er og på jakt etter ny bil nå. Fant en som hadde alt utstyret jeg måtte ønske meg. Orginalt xenonlys, delskinn, klimaanlegg, osv. Slo det i fra meg da den hadde lyst interiør, det synes jeg også er ett virkelig stort minus. Kommer jo litt an på hvor fort du trenger ny bil. For min del så, kan jeg vente til våren. Venter på at den rette skal dukke opp. Om du går for lyst interiør, så bør det være litt prutningsmonn, da jeg ikke ser det som veldig attraktivt, med mindre du er glad i å vaske :P Skinn kan jo og fort bli ei plage. Iskaldt på vintern og ekstremt varmt på sommeren. trenger egentlig ikke bil før i april, så er litt usikker, det er interiøret som holder meg litt igjen. men det er og er usikker på er bensin eller diesel, står mellom 131hk tdi eller 1,8t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Desember 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2014 Bensin vs diesel. Spørs jo akkurat hvor du bor. Er det ofte kaldt der på vinteren. Finnes det tilleggsvarmer på dieselbilene som gjør så den blir fortere varm på vinteren. Dyrere vedlikehold på en dieselbil, men mindre forbruk osv. Leser ofte tråder inne her hvor 1.8 t og problemer med denne. Så tror derfor at tdi er ett tryggere alternativ. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexander_skaar Skrevet Desember 25, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2014 Bensin vs diesel. Spørs jo akkurat hvor du bor. Er det ofte kaldt der på vinteren. Finnes det tilleggsvarmer på dieselbilene som gjør så den blir fortere varm på vinteren. Dyrere vedlikehold på en dieselbil, men mindre forbruk osv. Leser ofte tråder inne her hvor 1.8 t og problemer med denne. Så tror derfor at tdi er ett tryggere alternativ. Bur på vestlandet, så ikke så kaldt om vinteren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Desember 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2014 Da hadde jeg nok gått for tdi Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Desember 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2014 Bor du i byen og kjører kun i byen og ikke så langt mest bare små kjøring så gå for bensin mindre tull og uten turbo. Om du drar på lang kjøring god del så tar du tdi Blir fort tull med tdi på små kjøring. både magnetventil og egr ventil og diverse som begynner og svikter når bilen ikke får gå på langkjøring? Men dette er noe en må vurdere selv etter behov. Så klart det er mer fart i bil med turbo og du har mer drag med turbo får du en bil som ikke ha godt så langt vert innom service regelmessig så er vel det beste Så min vurdering er om du kun tar små kjøring gå for 1,8 i da det er mindre tull. Men du spare vel en del kr på tdi og da. Jeg kjøre mest lang kjøring med mine tdi og har veldig litte tull med disse motorene. Som opelduude om interiøret så er jeg heilt enig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2014 Jeg hadde uansett gått for TDI, men mindre du står å dunker i kø-kjøring hele dagen og motor aldri når arbeidstemp. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexander_skaar Skrevet Desember 25, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2014 eg brur ute på landet, og vil kjøre mye ekstar men i alle fall til skolen som er 1-2 mil unna Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Desember 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2014 Velg tdi 131 den er god og driftsikker ikke så mye tull med så er dette beste valget,så lenge du ikke velger mindre motor da? Som Jesper sier, så lenge du ikke står i kø helle dagen så blir dette beste valget å ta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg