Gå til innhold

Bedre lys på bilen

Ranger emnet


ladda_på

Anbefalte innlegg

Som emne sier trenger jeg bedre lys på bilen. og da mener jeg ikke noe pærebytte i første omgang, men ekstralys :)

Problemet jeg har, er at det er så dårlig plass til og feste noe ekstralys på bilen. skal ikke ha 1000m, men LED bar eller 2 mindre LED enheter.

skal ha widebeam og ikke spot.

 

Har en mazda 323f 98 mod.

 

 

Mvh Ladda_på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du skrev at du ikke ville ha tusenmetringer, så legger jeg ved disse her uansett: http://www.megalys.no/products/comet-200-xenon-sett

Synes fortsatt at led har en vei og gå i forhold til xenon.Har 3 sånne på bilen min og det blir som dagslys.I tilegg er de veldig små, så de tar liten plass. De kan og klare seg uten noe støttestag om du bruker skiltbrakett og fester den godt. Ett lite minus er at det følger med ei voldsomt ledningspakke, men siden du ikke har helt ny bil, så bør det være god plass til ledningene. En skikkelig led-bar kommer og til å koste mer om du vil ha like mye lys. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, er åpen for det meste. hvordan er det med xenon, blir det noe varme der? for om vinteren kjører jeg på mørke skogsveier og når først snøen kommer, kommer det skikkelig!

Så må ha lykter som kan smelte vekk snø og is. når jeg tenker meg om er dette dårlig på LED. men kan jo settes på deksel da..

 

Nå som jeg kikker på dem 1000m, så ser det ut som den blir for store.. har ikke mer enn 5 cm kant på fanger og feste på...

det beste hadde vært og fått noe som jeg kan sette inn der tåkelysa er, og få noe med krutt i...

 

kan legge til et bilde så du ser fanger kant, og tåkelys str: http://img853.imageshack.us/img853/2546/p1080106.jpg

 

 

 

PS: ikke min bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir endel varme fra xenon ja, så snøen smelter. Med led så blir det knapt noe varme. 

 

En sånn skiltbrakett bygger en del utover, så det bør ikke være noe stort problem. 

 

http://www.lystema.no/comet-200-ff-xenon-sett.html Tilbud på de der, så sparer du en tusenlapp i forhold til den første linken. 

post-103090-0-04360600-1418745364_thumb.jpg

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler lys der utvalget, prisen og kvaliteten er bra. Lystema.no har hatt/har mye bra tilbud fortiden.

 

Jeg vil egentlig anbefale et sett med Hella Luminator Xenon eller det som Opelduude har linket til.

Men hvis dette er i en litt for høy prisklasse kan du kjøpe et sett med halogen lykter og konvertere de til xenon. Det vil ca halvere prisen for et sett med litt kvalitet.

Kjøper du biltema lykter og xenonkit kommer du rundt tusenlappen, men xenonkitta til biltema er ikke noe å rope hurra for.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du anbefale Luminator? har som sagt hatt det, og dem er bra, men ikke noe og rope hurra for i forhold til dem nye Rigid synes jeg..

men er mest ute etter et lys som spreder og fungerer fra i snøen smile.gif

Jeg hadde den forrige luminator utgaven, og ikke den du linket til, vet ikke forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg testet de Rigid lyktene du vil ha, men som nevnt lenger opp så blir ikke LED lysene varme og smelter heller ikke snø.
Jeg har en LED bar på taket på min pick-up og selv ikke frost klarer den å tine, det er en 120w LED bar.

 

Sikker på at du hadde Luminator xenon? For hvis du ikke syns de lyser bra bør du sjekke synet. Dette er topp klasse lykter på markedet og små Rigid LED lykter vil ikke overgå disse.

Skal du ha noe som lyser bedre må du bygge om selv til 55/75/100w xenon. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår