Gå til innhold

lite motorkraft

Ranger emnet


joppen

Anbefalte innlegg

mistet motorkraft mellom 1000-2500 rpm men når jeg fikk turtallet over dette så fungerte motoren normalt, nå har dette endret seg til at jeg får ikke motorkraft før jeg får motoren opp i 3500 rpm. er det noen som har peiling på hva dette kan være. det virker som om motoren er litt  bedre når den er helt kald, men straks den er kjørt et minutt så er det på samme viset igjen. når jeg presser motoren kommer det veldig mye røyk av den, gråsvart røyk ala il tempo gigante

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fullt mulig.. alt du nevner nå tyder på en dårlig turbo. ville tatt en tur til noen som driver service på turbo, og fått dem til og sjekka den.. kan bare være turbovifta som har gått smile.gif

trenger ikke koste skjorta, men kan også fort gjøre det..

Ser du har en Xl-7.. dem er jo passe daue fra før, så om turboen kutter, kan det bli utrolig tungt og kjøre..

 

sjekk her type du trenger: http://turboer.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en xl-7 2003 mod, 2,0 diesel, RHW motor. Det er ingen feilkoder som vises så har mistanke om at det er noe mekanisk som er problemet. Det er endel ventiltikking også, men har mest mistanke om at det kan være turboen som er i ferd med å ryke, men hvis så var tilfellet, ville motoren hatt kraft over 3500 rpm da? Tikker endel fra ventilene, kan dette være årsaken? Motoren er overtalt av en privatperson, byttet denne i sommer da den forrige motoren tok kveld etter å ha hoppet på registeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår