Gå til innhold

joppen

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

361 profilvisninger

joppen's Achievements

  1. Har en 2011 Opel insignia 2.0 cdti, 110hk. Under kjøring stopper motoren og all strøm slår seg av, lys også. Så er det bare å skru av tenninga, sette på tenninga og starte den igjen og bilen fungerer helt normalt. Når dette skjer kommer det opp i displayet at det er tid for service. Dette skjedde først en hang for 1 år siden, og så har det skjedd 3 ganger iløpet av den siste uken. Noen som har noen formening om hva problemet kan være??
  2. Bilen er en xl-7 2003 mod, 2,0 diesel, RHW motor. Det er ingen feilkoder som vises så har mistanke om at det er noe mekanisk som er problemet. Det er endel ventiltikking også, men har mest mistanke om at det kan være turboen som er i ferd med å ryke, men hvis så var tilfellet, ville motoren hatt kraft over 3500 rpm da? Tikker endel fra ventilene, kan dette være årsaken? Motoren er overtalt av en privatperson, byttet denne i sommer da den forrige motoren tok kveld etter å ha hoppet på registeret.
  3. begynner å lure på om det er turboen som er gåen, kommet endel olje i innsuget nå, kan dette stemme ?
  4. mistet motorkraft mellom 1000-2500 rpm men når jeg fikk turtallet over dette så fungerte motoren normalt, nå har dette endret seg til at jeg får ikke motorkraft før jeg får motoren opp i 3500 rpm. er det noen som har peiling på hva dette kan være. det virker som om motoren er litt bedre når den er helt kald, men straks den er kjørt et minutt så er det på samme viset igjen. når jeg presser motoren kommer det veldig mye røyk av den, gråsvart røyk ala il tempo gigante
  5. Ok. Har funnet en brukt 2005 mod RHW så da er det vel bare å bestille :) tusen takk for hjelpen :)
  6. Ok, stemmer det at RHW motoren kom i 2003? Er det da slik at en motor fra en 2005 mod vil passe i min bil?
  7. Må kamaksel demonteres for å skifte ventilløfterme ?
  8. Dette er RHW motoren. Hva må mest sannsynlig byttes på motoren for å få iorden igjen, må ventilene byttes eller holder det med ventilløfterme, har ikke så veldig lyst å bytte ventilene hvis det ikke er nødvendig, hva er mest vanlig. Ringte forhandler idag og di mente at det mest sannsynlig at det var noen knekte løftere.
  9. Grand vitara 2003 mod, 2,0 diesel Den har "hoppet" på registeret, 4 tenner på veivalseltannhjulet, og vil ikke starte etter at registeret er korrekt tilbakestilt. Er det stor sannsynlighet for at ventilene er røket, evn stempel og topp?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår