Gå til innhold

Sentralås problemer

Ranger emnet


Karlseen

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

 

Har nylig kjøpt en Audi A6 2.5TDIQ. 1999mod. Fikk beskjed av tidligere eier før jeg kjøpte den at låsekassen måtte byttes fordi sentralåsen levde sitt eget liv. Låste opp å igjen hele tiden.  

Har nå byttet låsekassen, MEN knappene på nøkkelen fungerer ikke ?  Har byttet batteri men ingenting skjer. Har også prøvd å trykke på låseknappen så sett nøkkelen inn i døren å låse opp for å se om det hjalp, men ingenting.


Er det noen her som har peiling på koffør den ikke fungerer og som kanskje har en løsning ?  Har lest at man må reprogrammere nøkkel eller noe sånt ?

 

Vil ikke hive den inn på verksted før alle muligheter er prøvd.

 

 

På forhånd, takk. smile.gif



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg byttet batteri på en A4 B6 i sommer så sluttet knappene på nøkkelen å virke. 

Det jeg gjorde var å sette nøkkelen i tenninga, skru på tenninga også trykket på alle knappene mens nøkkelen sto i tenningslåsen. 

 

Etter at jeg hadde trykket på knappene skrudde jeg av tenninga og tok ut nøkkelen. Da virket alt igjen ;) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du koder ikke nøkkelen på den måten du kode kun att bilen skal og godta nøkkelen.

 

Det er slik man koder nøkkel mot bil, da med tanke på sentrallås 1-winking.gif

IR-typen

audi_keys2c.jpg

audi_keys3a.jpg

audi_keys3b.jpg

 

Radio-typen

  1. Take the key you DO NOT want to program and put it in the ignition. Turn it one click forward.
  2. Close and lock the drivers door with the second key.
  3. On the second key (the one in the drivers door) press the 'UNLOCK' button ONCE only. The lights will flash on the car, but the doors will remain locked
  4. With the second key still in the drivers door, unlock then lock the door again.
  5. Pull the key from the slot and test remote functions.
  6. Open drivers door, remove key from ignition.

If both of your remotes don't work, do the above for the first key, but on step #3, press the 'UNLOCK' button twice. The lights will flash twice, then continue on with step #4.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår