Gå til innhold

Nøkkel fungerer ikke på sentrallås

Ranger emnet


axman

Anbefalte innlegg

Hei. jeg er ny her på forumet og lurer på om noen kan hjelpe meg litt. var og kjøpte ny bil i går, dette er en 2003 a4 tdi.

 

Problemet er at sentrallås fungerer ikke fra noen av det to nøkklene, selger mente jo at dette var at batteriene i nøkkel måtte byttes. satt i dag i nye batterier i begge nøkler men det er helt dødt.

 

Når jeg bruker nøkkel i døra fungerer sentrallåsen som den skal.

 

Er det noen som har vært borti dette?

 

Håper på hjelp, mvh ole jonny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig batteriet i bilen har vært frakoblet. Da må nøkkel-fjernkontrollen aktiveres på nytt.

 

Sett nøkkel i tenningslåsen og trykk på lukke og åpne knappen på nøkkelen.

(husker ikke om jeg må skru på tenninga)

Ta ut nøkkelen og prøv om fjernkontroll virker.

 

Om det virker, gjenta det samme med den andre nøkkelen.

 

 

Om ikke dette virker på din bil - sjekk i instruksjonsboka om det er en annen beskrivelse.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Noen som har prøvd å ettermontere key-less entry, og som har kommet seg rundt startsperra på noen måte? Originalnøkkelen min inneholder ingen elektronikk annet enn et batteri koblet til en LED. Men med de to nye nøklene mine (som jeg nylig har fått slipt til) får jeg ikke startet bilen fordi startsperra slår inn. Hvordan kommer jeg unna dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...

Der er sikkert mannen som kan hjelpe meg, kanskje du vet hvilket batteri det skal være i disse nøklene?

Photo%2031.10.12%2014%2031%2035.jpg

Ser din nøkkel sånn ut innvendig? Om du ser på bildet så er chipen under det som ser ut som et deksel på motsatt side av selve lyspæra. Denne er limt fast og det er litt jobb å få den ut uten at du ødelegger hele nøkkelen(dersom du skal ta vare på den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår