Gå til innhold

NorwegianSF

Bruker
  • Innholdsteller

    57
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om NorwegianSF

  • Bursdag 09/12/1990

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Motor (eks 1.6)
    1.8

Contact Methods

  • Bosted
    Sandefjord

NorwegianSF's Achievements

  1. Bare for å nevne det så går 235 i mot bensinrørene som er i fremre høyre hjulbue dersom du svinger helt mot venstre. Av egen erfaring så er heller ikke 235/35 veldig behagelig å kjøre med :P Du risikerer også at gummien på bakdekkene går i mot den skåla som fjærene på bakhjulene ligger an mot.
  2. Har du sjekket at filteret sitter riktig vei?
  3. @TKarlsen: Jeg trodde dette ble byttet på service(150 000km) men jeg skal sjekke opp dette i morgen. @Slippern: Har kjøpt en kabel og skal prøve dette nå. Har ikke tilgang til en annen LMM dessverre.
  4. Noen som har forslag? Har nylig hatt bilen på service og byttet plugger men problemet er fortsatt der.
  5. Takk skal du ha, da blir det en tur til Møller når de åpner :)
  6. Så med andre ord så må jeg bytte selve holderne med de fra Møller og så bytte ut pærene med LED-pærer?
  7. Jeg har et par slitene skiltlys på min A4 som jeg har lurt på å bytte ut med LED-lys nå som høsten er rundt hjørnet. Jeg må ha hele lyset med holder og alt det der da forrige eier fant ut at han skulle skru i stykker alt begge lysene med for store skruer. Jeg klarer bare å finne skiltlys til B6 men ikke B5, hvor får jeg tak i dette? Er det enkleste å kjøpe helt vanlige skiltlys fra Møller/Mekonomen og evt bytte pærer? LED pleier jo å bli varmt og jeg har lest at LED lys ofte fører til feilkoder :S
  8. Jeg sliter veldig med å få start på bilen min av og til. Jeg må pumpe gassen i opp mot et minutt før den endelig starter og ender på ca 3-4000 rpm. Om jeg da rører gassen så faller den nesten til null(dør helt) om jeg ikke ruser bilen veldig. Dette kanskje ofte(6+ ganger pr dag) eller det kan gå flere dager mellom hver gang den er vanskelig. Generelt så hakker bilen en del når jeg girer men jeg tror dette skyldes slitasjen på clutchen som jeg har planer om å bytte snart. Jeg har nylig byttet bensinrørene så disse skal være ok men det kan jo være noe feil fra bensinpumpa og bakover eller tett fuelfilter. Hva tror dere feilen kan være? Om noen i Sandefjord/Vestfold-området har diagnoseverktøy så hadde det vært flott om jeg kunne få litt hjelp til å ta en diagnose.
  9. Haynes-boka for Audi A4 har en del skjemaer helt bak om det hjelper.
  10. Da er djevelskapet montert. Måtte bytte alle rørene fra tanken og helt frem til blokka. Selve rørdelene kommer i en stor lengde(samtlig 3 rør) og det er lurt å ha med noen ekstra slangeklemmer :)
  11. Da er nytt rør- og slangesett bestilt fra Møller så får vi se hvordan bytting går :)
  12. Enn så lenge er jeg forvist til en Ford Fiesta...føler meg skitten :P
  13. Kom hjem fra jobb i går og synes det luktet litt mye bensin. Da jeg åpnet panseret så stod det tre små stråler ut fra der jeg har laget den røde ringen på bildet :(
  14. Er det noen av dere som har erfaring med å bytte tilførselsrøret for bensin på en APT motor? Klikk på bildet for større versjon så er det tydeligere hvilket rør jeg mener. Jeg har en 1999 mod A4 [ATTACH]38451[/ATTACH] Om dere ser på denne tegningen så ser det ut som det er et stort rør som går fra del 32 ned til del 6(det er det midtre på mitt bilde). Noen som aner hvor mye det koster å få byttet dette?
  15. Takk skal du ha, håper jeg snart får tid til å fikse opp denne lista :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår