Stingah Skrevet Oktober 31, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2014 Hei Clutch-pedalen på min 2007 Touran har gradvis blitt slappere og slappere. Er dette noe jeg kan fikse selv? Hvor sjekker jeg væskenivået for clutchen på en Touran? Er ingen stor mekaniker, men kan litt basic.. :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Oktober 31, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2014 Forøvrig; nå er den så slapp at den ikke spretter helt ut på egen hånd. Må ha litt hjelp liksom.. Er værst når bilen er kald.. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet November 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2014 Bumper denne :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 2, 2014 Rapporter Share Skrevet November 2, 2014 Bremsevæska går til clutchen og. Om ikke fjøra på pedalen har løsna, så kan det hende at hovedsylinderen til clutchen synger på siste verset. Er og mulig at det kan være deffekt slavesylinder, men da lekker det som regel bremsevæske. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet November 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2014 Takk for svar :) Hvor sitter denne fjøra? Jeg var og googlet meg frem til at det kan være en av disse sylinderene.. Er det mye pes å bytte? Skal ha bilen på verksted til uka. Bare håper jeg får kjørt den fra Bergen til Oslo uten at noe skjer... :/ Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 2, 2014 Rapporter Share Skrevet November 2, 2014 Den sitter ganske langt oppå pedalen, men om den hadde løsna så er det sansynlig at den hadde kommet ned på gulvet. Om det ikke er heldekkende plastdeksel under der. Er litt demontering for å få skifta den ja. Luftfilterboksen og hele batterikassa må ut for å komme til. Ellers så er det såklart spesialverktøy for demontering av klipset som sitter på pedalen. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet November 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2014 Selvsagt. ;) Bestiller time til bilen til uka jeg, så får fagfolk fikse dette... :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet April 1, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2015 Summen av dette ble at Møller byttet clutchvæsken og problemet forsvant…. Litt merkelig! Har fungert fint i noen måneder etter dette. Ikke merket noe mer til det. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg