Gå til innhold

Kjøpe grand vitara?

Ranger emnet


tator

Anbefalte innlegg

Hei. Bare lurer på om det er noen som kan gi meg noen tips om kjøp av grand vitara? Driver og kikker litt rundt etter en bil nå, og det står egentlig mellom Toyota rav 4 og Suzuki grand vitara. Hadde egentlig tenkt å kjøpe en rav 4 , men synes det har vært mange motorbytter og automatkasse problemer der. Og en venn mente jeg kanskje burde kikke på grand vitara også. Jeg vil IKKE ha diesel motor, men lurer litt på 2,0 liter bensinmotoren. Tenkte på et sted mellom 1998 og 2005 mod. Og lurer litt på evt automat. Ser at grand vitaraen har lavgir serie på girkassa noe toyotaen ikke har.Og det er nok kanskje en fordel hvis en skal trekke tilhenger. Hvordan er disse bilene, har ikke noen erfaring med Suzuki fra før av. Er det mye feil på motor og gir på disse? manuell vs automat? Er det noe spesielt en bør se etter på disse og er det evt noen årsmodelle eller motoralternativer en ikke bør kjøpe?? Takknemlig for innspill her. Tenkte på budsjett opp til ca 100.000. Er dette fornuftig bilkjøp?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Ja dette er ett fornuftig bilkjøp.. Kjøper du bensin så har du en skuddsikker maskin. Om du velger manuell eller automat har ikkenoe å si sånn kvalitets messig. Hverken vært problemer på automat eller manuell kassen. Enig at du bør velge bensin. Stemmer at grand vitara har lavserie.. Hvis du ser på 2003-2005 modell så får du med den nye typen intriør. Jeg mener hvertfall at det var ett stort løft komfort messig. Bare ett tips..

 

Uansett. Har kan du nesten ikke kjøpe katta i sekken! Driftsikkre biler.. Kanskje det du bør passe på er at de har vært passet på service messig. Hvis man slurver med oljeskift så kan d være skummelt. for kjedestrammern er jo på oljetrykk :) Men det gjelder jo alle biler.

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for innspill. Hvordan er disse med tanke på km? hvor langt kan de evt være gått før man må regne med problemer med motor / gir`?  Ser det er mange på markedet, noen med 2,0 firsylindret og noen med v6 motor. Hvilken av disse er best med tanke på lite feil? Noe spesielt sted en bør se etter med tanke på rust? Tror nok det blir en Suzuki i stedet for Toyota ja. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går langt de. Det er ikkenoe problem. Brodern har en som har gått i underkant av 300.000. Det er sjeldent noe feil med motor på disse. Da er det isåfall pga av folk som kjører å kjører uten service. Som sagt før, viktig å bytte olje til intervaller :)

 

De 2.0 4 cyl er nok de mest populære. De er veldig driftsikkre.. Ang, v6 så finnes disse i 2.0l, 2.5l og 2,7l.. Da 2.7 er den "nyeste", og 2.0 er den eldste som satt i vitara.. Også motor med lite feil. Byttet noen lambda sensorer bare, ellers lite.

 

Jeg ville nok gått for en 2.0 4 cyl. som har nye typen intriør :) Da har du problemfritt bilhold. Hvertfall i forhold til masse annet. 

Men det er ikkenoe galt med v6 heller da. Fin lyd ;) 

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for seriøse svar. :-) Da tror jeg at jeg ser om jeg finner en 2003 -2005 med 2,0 firer bensin. Om det blir manuell eller automat spiller ikke så stor rolle så lenge bilen er velholdt. Men må jo innrømme at automat frister litt da.  Da får jeg begynne å saumfare finn.no og diverse andre steder og se hva jeg finner. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår