Gå til innhold

Fartsovertredelser i utlandet

Ranger emnet


awt

Anbefalte innlegg

De sender over saken til norske myndigheter, hvis du er riktig uheldig..

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Tyskland har jeg:

 

- Byttet felt uten å blinke, kjørt over skravert felt og kjørt på rødt med politibil bak. Ble stoppet, snakket norsk og smilte pent. Ingen bot, kun en hyggelig anmodning om å følge trafikkreglene.

 

- Braste gjennom en kontroll i 180/190 km/t i 100-sone. Politiet reagerte ikke engang.

 

- Ble vinket inn til kontroll i en 100-sone syd for Neustadt. Hadde rundt 240 km/t da jeg passerte kontrollstedet. Politiet sjekket papirer, smilte pent og ønsket oss god tur videre.

 

 

Ble fortalt av en svenske at man mister lappen dersom man overskrider fartsgrensen med mer enn 30 km/t.

 

I Danmark får man visstnok 50% rabatt på bøter dersom man er student. Har ikke fått dette bekreftet.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

I Tyskland har jeg:

 

- Byttet felt uten å blinke, kjørt over skravert felt og kjørt på rødt med politibil bak. Ble stoppet, snakket norsk og smilte pent. Ingen bot, kun en hyggelig anmodning om å følge trafikkreglene.

 

- Braste gjennom en kontroll i 180/190 km/t i 100-sone. Politiet reagerte ikke engang.

 

- Ble vinket inn til kontroll i en 100-sone syd for Neustadt. Hadde rundt 240 km/t da jeg passerte kontrollstedet. Politiet sjekket papirer, smilte pent og ønsket oss god tur videre.

 

 

Ble fortalt av en svenske at man mister lappen dersom man overskrider fartsgrensen med mer enn 30 km/t.

 

I Danmark får man visstnok 50% rabatt på bøter dersom man er student. Har ikke fått dette bekreftet.

 

hehe :D

 

låg i 180km/t i sverige.. heldigvis var det en bensinstasjon før kontrollen så eg kjørte innom.... pustet lettet ut då ja :D

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Ingen som sikkert kan si hva som skjer dersom man blir tatt over lovlig grense/mister lappen grense i utlandet.HAr sitti i telefon de 2 siste dagene for og forsøke og finne ut hva som vil skje med min sak i sverige. 131 Km/t i 90 sone. Dersom jeg var svenslk så vil jeg miste lappen for 4 mndr,men dersom man er Norsk så er det kanskje bare 4 mnder uten lov til og kjøre i sverige.

Snakket med svensk politi i dag som sa at de sender sakene over til noe som heter Länsstyrelsen som fatter vedtak i disse sakene.Og er disse i godt humør og man betaler sin bot,så hører man kanskje ikke noe mere om saken. Dette var det en Svensk politimann som fortalte meg i dag.

Men de kan i verste fall sende saken over til Norske myndigheter,men det virker ikke som det er noe automatikk i dette.

Tipper dette gjelder for alle land innen EU.

For meg så er det bare og vente og håpe på det beste :rolleyes:

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på et annet forum forleden om en kar fra østlandet som ble knipset i fotoboks i Danmark. 61 km/t i 50-sone. Saken ble sendt til Norge, og han måtte betale bota. Så det er ikke lenger som i gamledager hvor man bare kunne snakke norsk og late som om man ikke forstod puck.

Spooz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spooz

Leste på et annet forum forleden om en kar fra østlandet som ble knipset i fotoboks i Danmark. 61 km/t i 50-sone. Saken ble sendt til Norge, og han måtte betale bota. Så det er ikke lenger som i gamledager hvor man bare kunne snakke norsk og late som om man ikke forstod puck.

 

I tillegg så kommer prikkene man eventuelt også får i utlandet med på kjøpet nå som vi har innført prikksystemet og "kjører EU standard" på det meste.

I Tyskland er de strengere med prikker - feks 240 i 100 sona som det ble referert til tidligere i denne posten vil koste 10 prikker, eller kjøring i skravert felt 6 prikker, inntil 20 km/t over fartsgrensa i tettbegyggelsen 4 prikker. Dette i følge tyske Autobild.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket faktisk med en tysker om dette her om dagen. Der nede var ting ganske spes. Fartsbøter i byen og kjøring mot rødt lys ble slått hardt ned på. (husker ikke helt antall kmt og sånn, men) Fyllekjøring derimot.. det var noe som IKKE ble slått hardt ned på. En bekjent av han hadde fyllekjørt i byen med 1.1 i promille. Da mista han lappen i 1 mnd.. Han ble også tatt noen mnd senere med 2.1 drunk og da ble det 1 år uten lappen. LATTERLIG lavt spør du meg, men fartssyndere var dem ikke så nøye på.. Det er derimot HELT GREIT spør du meg

:fingers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuriositet: I Cape Town kapres 120 biler daglig. Det er allment akseptert å f.eks kjøre hjem fra fest med promille. Kollektivtilbudene er få, og man tør jo selvfølgelig ikke gå hjem til fots. Det er strenge regler for både rødt lys og stoppskilt, men disse reglene håndheves sjelden (aldri). Man vil nødig stoppe i veikryss, det beste er å hele tiden ha fart på bilen.

Spooz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår