ssaastadhagen Skrevet Oktober 18, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2014 Hoi! For straks 3 uker siden, bestilte jeg et ombygingskit fra 1din til 2din-spiller i passat 3bg, fra transmedia. Betalte inn på forhånd, og fikk bekreftelse på at ordre var under behandling, og penger mottatt. Siden det begynner å dra ut, tidsmessig, har jeg nå prøvd å kontakte transmedia både via mail og telefon. Får aldri svar, og det hender at noen i andre enden avbryter når jeg ringer. Det vil si at det faktisk er en i andre enden som bevisst ikke vil snakke med meg! Sitter her med en flott Pioneer x3600dab som jeg ikke får mortert. Skulle gjerne hatt dette i orden i løpet av neste helg, når lappen kanskje dukker opp! Jeg var dum som ikke sjekket nok om firmaet på forhånd.. Men er det slik at man får varene etter en stund, eller er dette svindel? Vil høre deres erfaringer! (Mulig jeg har postet på feil sted, men viste ikke hvor jeg skulle legge denne.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 18, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2014 Transmedia har vært veldig bra tidligere, men jeg ser at stadig flere opplever lang ventetid og at de ikke får kontakt med han/de.Hvis du leser under "om oss" på nettsiden står dette; Er det mulig å ta den #¤%& telefonen snart?? Joda, vi prøver så godt vi kan. Prøv før 1200 eller etter 1700, mellom der er det pakking og sending av varer så da blir telefonsentralen nedprioritert foreløpig. Og har vi en monteringsjobb i tillegg er det ofte enda vanskeligere. Send en mail om du ikke kommer gjennom, vi er som regel ajour i løpet av et par døgn med disse. Ellers er lørdag og tildels søndag et godt tips om du må fram på telefonen... En ting er sikkert, de er ikke svindlere. De har et "verksted" i Skiptvet, Østfold hvor de driver med montering av stero. Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssaastadhagen Skrevet Oktober 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2014 Fikk omsider svar med beklagelse, etter en uke. -20 minutter etter posting her! :O Da ordner det seg vel :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssaastadhagen Skrevet Desember 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2014 Det ordnet seg vist ikke likevel. Fyren skulle sjekke leveringstider, men tok aldri kontakt igjen. Umulig å få tak i, både på mail, telefon og privat mobil. Er vel ikke annet å gjøre enn å melde saken til forbrukerrådet og i verste fall politiet. Makan til useriøst firma skal du leite lenge etter! Anbefaler ingen å handle der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2014 Har du prøvd å ringe de på lørdag/søndag? Som regel har mange småfirma en legitim grunn for slikt venting, noe lenge i ditt tilfelle. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssaastadhagen Skrevet Desember 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2014 Føler jeg har prøvd det meste, også ringt både lørdag og søndag. Sendt en god del e-poster på ulike dager også. Regner egentlig med at jeg aldri vil få det jeg har bestilt, så prøver heller å få igjen pengene. Det er selvfølgelig ikke så lett, når det ikke er noe svar å få i andre enden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2014 Send de en mail og spør om leveranse er nært forestående, om ikke krever du pengene tilbake. Å gå til forbrukerrådet er siste utvei, er da mye bedre om dere løser saken dere imellom Krever tålmodighet fra deg da siden responsen ikke er så, ja, voldsom ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssaastadhagen Skrevet Desember 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2014 Sendte en mail en stund tilbake med beskjed om å avbryte ordren og tilbakebetale pengene. Hørte selvfølgelig ikke noe da. Onsdag for en uke siden sendte jeg nok en mail og ga frist på en uke til å avbryte ordren og tilbakeføre pengene. Skjedde ikke noe da heller, og nå som det har gått ei uke, får det være nok. Når selger ikke er villig til å løse saken oss i mellom, så må noen andre trå til for å få stoppet denne galskapen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Desember 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2014 ForbrukerRådet er neste...................http://www.forbrukerradet.no/forside/kontakt-oss Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2014 Enig med EaglePilot, nå har han hatt meget god tid til å respondere. Siden det ikke er livstegn ville jeg også tatt kontakt med Forbrukerrådet. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 4, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2015 Dette er ikke noe nytt fra Transmedia sin side, slik har de holdt på i mange år dessverre. Det skal sies at sakene pleier å løse seg, men tar som regel LANG tid. (dvs, at du enten får varen eller pengene tilbake) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssaastadhagen Skrevet Januar 5, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2015 Ser ut som om det skal gå i orden nå. Fikk svar fra han etter at jeg hadde klaget til forbrukerrådet. Han hadde bestilt gjennom Møller, og sa at det var de som var treige. Ordren er omsider kansellert, og han har fått tilsendt kontonummer til tilbakebetaling av pengene. Da får vi se hvor lang tid det tar før det skjer... Han skulle dessuten slutte å selge disse delene, tydligvis fordi det har vært noe problemer med leveringen fra Møller..Var på huggern rett før jul og fikk tak i 2-din ramme til bilen der, så nå har jeg ihvertfall fått inn spilleren i bilen. Prisen var bare 1/3 av transmedia også, så da er jeg fornøyd :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssaastadhagen Skrevet Januar 26, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2015 Da har jeg fått tilbake pengene, med litt hjelp fra forbrukerrådet. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 26, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2015 Tror nok at Transmedia, til syvende og sist, hadde ryddet opp uten innblanding fra andre instanser. Ting kan ta tid hos han, kjeltring er nok ikke :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssaastadhagen Skrevet Januar 26, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2015 Tror nok at Transmedia, til syvende og sist, hadde ryddet opp uten innblanding fra andre instanser. Ting kan ta tid hos han, kjeltring er nok ikke :) Det er fult mulig. Tror ikke han er noen kjeltring jeg heller, men har sett flere tråder på diverse sider hvor det står at kunder aldri har fått varen eller pengene tilbake. Saken blir jo riktignok bare belyst fra en side, men hvis man driver så stort som han påstår å gjøre, og ikke klarer å svare på henvendelser fra kunder, så må man iverksette noen tiltak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.