salami Skrevet September 25, 2014 Rapporter Share Skrevet September 25, 2014 Hei kjære forum Jeg har i det siste lagt merke til en ulyd fra venstre bakhjul som bare blir mer og mer markert. Går utifra at det er hjullageret som synger på siste verset. Jeg har skivebrems bak, og finner ingen DIY på det Finner mye på trommel, men ikke skive. Noen som har noen gode framgangsmåter? Må man skifte bremseskiver og klosser i samme slengen? da også på begge sider? Takker for gode svar Mvh Håvard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 25, 2014 Rapporter Share Skrevet September 25, 2014 Noe som det i linken vil gjerne hjelpe deg Det du må bytte er hjullager, to stk koniske på hver side. Bremseskiver og klosser bytter du samtidig, dersom det snart er på tide likevel. I såfall må du bytte på begge sider bak, ikke bare en side. http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/campingart/jettatech/rearbrakes/index.htm Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
salami Skrevet Oktober 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2014 Da er hjullageret byttet, og alt er i skjønneste orden igjen :) :) Takk for fin veiledning ! Skivene og klossene var relativt nye så de byttet jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg