Gå til innhold

salami

Bruker
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

salami's Achievements

  1. Da er hjullageret byttet, og alt er i skjønneste orden igjen :) :) Takk for fin veiledning ! Skivene og klossene var relativt nye så de byttet jeg ikke.
  2. Hei kjære forum Jeg har i det siste lagt merke til en ulyd fra venstre bakhjul som bare blir mer og mer markert. Går utifra at det er hjullageret som synger på siste verset. Jeg har skivebrems bak, og finner ingen DIY på det Finner mye på trommel, men ikke skive. Noen som har noen gode framgangsmåter? Må man skifte bremseskiver og klosser i samme slengen? da også på begge sider? Takker for gode svar Mvh Håvard
  3. Lenge siden sist :P Ja, jeg bor i porsgrunnområdet ;) Nå har jeg hatt bilen på VW merkeverksted og de fant ut at de måtte justerte tenningen og gjorde det etter sine prosedyrer og dermed ble alt ble i skjønneste orden :) :) :) Byttet også et batteri da det uheldigvis tok kvelden rett før hælja. Så nå er det bare å gi et råd til uheldige bilførere med problemer på sin motorvogn: VELG MERKEVERKSTED ;) :)
  4. OK, da blir det å sette bilen på merkeverksted for å justere tenningen. Det heter visst ikke Møller her, men noe så flott som Grenland Auto :)
  5. Jeg har også sjekket ledningene til hallgiveren og de er OK. Det bilverkstedet jeg har brukt er ikke merkeverksted til VW. Kan det være at de ikke justerer tenningen etter VAG-COM og dermed blir det feil?
  6. En liten oppdatering her. Tenningen er justert. Det hjalp ikke. I går ble hallgiveren byttet. Det hjalp heller ikke. Nå vet jeg ikke mine arme råd :( Noen forslag til videre feilsøking?
  7. Nei, bilen har vært sånn siden jeg kjøpte den i Januar. Verkstedet fikk lest ut feilkode på hallgiver. De vil helst bytte hallgiver men jeg ville at de skulle ta en justering isteden. Det har de gjort. De sa de fikk slettet feilkoden etter justering. Men denne kom da sikkert tilbake igjen siden bilen ikke er blitt frisk. Nå har jeg bestillt diagnoseverktøy slik at jeg kan prøve å lese ut feilkoder selv og eventuellt å justere tenningen. Sier ifra hvordan det går :)
  8. Beklager at det ble en dårlig forklaring Nå har jeg bestilt diagnoseverktøyet du anbefalte Quattro73. Så da er det bare å vente på at det kommer i posten og prøve å ta en justering :) En ting til: Når jeg satt her ved middagsbordet og fikk tenkt litt så husker jeg at han jeg kjøpte bilen av sa han hadde byttet coil en gang fordi den gamle var defekt. Jeg mener han sa han fikk tak i den på dynga. Kan det være fare for at han har fått tak i en coil fra en annen motortype? Har dette noe å si?
  9. Nå har jeg prøvd å måle hallgiveren. Kjøpte en identisk plugg til hallgiveren på hoggern og koblet denne via eksisterende plugg. Svart/Rød og Brun/Blå ble på den måten fremdeles koblet til hallgiveren og jeg fikk en løs senterleder (Grønn/Hvit) å måle på. Fikk målt da mellom senterleder ut fra hallgiver uten at den var koblet videre, og +12V på batteriet og fikk da ca 5 V. Spenningen var ikke stabil men hoppet og danset rundt 5V men det har vel skal vel være sånn? Kan vi konstatere at hallgiveren er iodren?
  10. Kan denne fungere, http://www.bildiagnosebutikken.no/autolink-al519.html ?
  11. OK, jeg kjenner ingen med VAG-COM så jeg må nok gå til anskaffelse av en slik innretning. Noen idè hvor man får tak i slike? :)
  12. Nei det var ikke noe Møller verksted :-P Kan prøve å ta en test på hallgiveren ja :-) Tusen takk for godt forklart fremgangsmøte på hvordan man justerer tenningen! Nå blir det bare å vente på ny fordeler. Så får vi håpe dette gjør susen :-)
  13. Bilen er tilbake fra verksted og den har ikke blitt bedre :( Dro ut ledningspluggen til hallgiveren og startet motoren her om dagen. Merket ingen forskjell. Da ville jeg anta at hallgiveren er defekt. Må angivelig ut med hele fordeleren og demontere den for å bytte hallgiveren. Tenkte jeg likegodt kunne bestille ny fordeler da denne hallgiveren er vanskelig å få ut. Ny fordeler koster bare 60 dollar mer enn ny hallgiver. Bestiller fra www.germanautoparts.com. Noen som vet hvordan man justerer tenninga på en slik motor?
  14. Supert! Tusen takk! Nå har jeg bestilt time på verksted for å få justert tenninga til onsdag. Får håpe den blir frisk i fisken igjen :D
  15. Hei kjære forum Jeg har en Golf 3 GTI 8v, motorkode AGG. Har hatt en problem en stud nå og det er at den lugger litt ved pådrag, bruker mye bensin og turtallsperra slår inn ved 5000rpm. I dag var jeg å fikk lest ut feilkoder på bilen, og jeg fikk ut kode 00515 Hallgiver. Jeg har Haynes boka, men der står det at ved skifte av hallgiver så er det best å overlate arbeidet til en bilelektriker. Så der var det ikke så mye hjelp å hente. Er det noen kunne forklart en D.I.Y. på bytte av en hallgiver? Kan det også være tenninga som er feil justert, eventuellt hvordan ser man dette? Takk for alle svar
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår