200sx Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 Var ut å kjørte i går kveld, og stoppet på rødt i et kryss. Det ble grønt, og jeg ga full spiker, bilen hoppet til, motoren gikk momentant opp til turtalls sperra, men bilen fikk ikke noe fremdrift. Så når jeg setter'n i D, så går bilen så vidt fremover på flatmark, jeg klarer å holde igjen bilen med en hånd uavhengig av turtall. Men Revers fungerer helt fint. Har prøvd å peile olje, men oljen er så blank at det er vanskelig å si nivået, men det er nok kanskje litt lavt. Lukter heller ikke svidd av oljen. Noen som har peiling på hva det kan være? Bilen er en 1990 BMW 525ia hvis det skulle være relevant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Høres ut som du har knekt ett av girene i kassa. BMW starter vel i 1. gir (er vant med MB aut som starter i 2). Har du forsøkt å sette den i andre gir enn D og R? Prøvd å trille den nedover ei bakke og så sette den i D? Da vil den vel, ved nok fart, gire direkte til 2. gir...? Skal ikke den automaten ha ATF-olje...? ATF-olja er jo rød... Men du får se det positive; du har fremdeles revers og kan jo bli utrolig dreven i rygging! :D Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx Skrevet April 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 ingen av gira fungerer foruten R, har også prøvd å sette den i gir i nedover bakke, men det virket heller ikke. har kjøpt en liter olje, så jeg skal prøve å fylle på når jeg kommer hjem fra arbeid. får håpe at det gjør susen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 om du hadde knekt et drev hadde du nok hørt en del rare lyder ja. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Kan være alt og ingenting. Det kan hende du må bytte hele kassa, og det kan hende det bare trengs en justering av gear-overføring. Kommer ikke på noe spes med 525ia -90 i farten, men det kan som sagt være himmel og helvete (for lommeboka), alt ettersom. Få sjekka kassa på verksted. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Originally posted by Orph Converteren som har vandret heden ? Da hadde vel ikke reversen funka heller. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Hadde akkurat problemer med en civic som bare ville i 1. gir (noen ganger), og i revers som din. Den kosta det 3000 å få fiksa med kvitto. Var no overføringer som hadde sagt takk for seg. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot4sale Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Originally posted by ostepop Var ut å kjørte i går kveld, og stoppet på rødt i et kryss. Det ble grønt, og jeg ga full spiker, bilen hoppet til, motoren gikk momentant opp til turtalls sperra, men bilen fikk ikke noe fremdrift. Så når jeg setter'n i D, så går bilen så vidt fremover på flatmark, jeg klarer å holde igjen bilen med en hånd uavhengig av turtall. Men Revers fungerer helt fint. Har prøvd å peile olje, men oljen er så blank at det er vanskelig å si nivået, men det er nok kanskje litt lavt. Lukter heller ikke svidd av oljen. Noen som har peiling på hva det kan være? Bilen er en 1990 BMW 525ia hvis det skulle være relevant Har du sett under bilen om mellomakselen går rundt, for det kan være diffen som er knekt ;) Siter 1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel (160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS).. 17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx Skrevet April 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 da hadde vel ikke reversen fungert heller. fylte på litt olje i går, så når jeg settern i D så får jeg litt bedre fremdrift. men ikke nok, tror kanskje at det er en ventil som ikke åpner helt. så jeg lurer på om jeg skal ta ut kassa og prøve å overhallere ventilblokka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg