Gå til innhold

Forslag til stor 4x4 familiebil

Ranger emnet


foroysund

Anbefalte innlegg

Hei!

Fruen og jeg har vurdert å bytte bil en periode, men ønsker forslag til hvilken type bil vi skal velge.

Vi har lenge satt Patrol høyt, men har også tenkt på biler som Geländewagen, Pajero, Forester, Landcruiser etc. Vi ønsker altså en større bil med 4x4 og manuell girkasse. Primært er det en familiebil med muligheter for å ta med seg større gjenstander og mulighet for å dra henger vi ser etter.

 

Vi har ikke lyst til å bruke store summer på bil, men innkjøpsprisen kan være noe høyere dersom vi er "sikret" bil i noen år fremover. Jeg er vant til å reparere mine egne biler og ønsker å fortsette med generelt vedlikehold selv, men ønsker samtidig å ha muligheten til å sette bilen på verksted dersom det er nødvendig. Vi vil altså ha en bil som "har en fremtid" med hensyn til tilgang på deler og kompetanse.

 

Det er mindre viktig med kjørekomfort da vi er vant til eldre biler, men det må være plass til lange bein. Generelt tenker jeg også at dess mindre duppeditter, jo mindre kan det bli feil med. I forhold til tilhenger har jeg tenkt meg rundt 2,5 tonn hengervekt, men det er ikke avgjørende.

 

Kort oppsummert: Vi ønsker tips til en større allsidig firehjulstrekker med framtid og solid firehjulsdrift, mulighet for tilhenger, og ikke så mye bekymring.

 

Alle tips mottas med takk! :)

 

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår