Gå til innhold

Motorhavari

Ranger emnet


gjobjo

Anbefalte innlegg

Fikk meg en liten overraskelse på ferietur i sommer, plutselig så stoppet motoren, så at multireim var forsvunnet og fikk den tauet til verksted, ikke kjekt når slike ting skjer i ferien, full bil med kjerring og 3 unger :-)

 

Det viste seg at det var total motorhavari, register-reim var også slitt av og toppen var ødelagt, fikk verkstedet til å bestille ny overhalt topp fra Møller, men når de skulle sette den sammen så de at det kom olje på registerreimen, så det var det som var årsaken til havariet, det var en nesten usynlig lekkasje(Pakkboks som de kaller det) fra veivakselen som har pågått over lang tid, oljen ble slynget opp i registerreimen når motor gikk, ble ikke oppdaget under forrige service heller.

 

Så regningen kom på 60 000, tror det blir bil med motor som har kjede neste gang, men uansett kjedelig når du er på tur, har kjørt på biltur i 13 år uten problemer, så neste år blir det ikke biltur :-)

 

Alt er ok med bilen nå da, går som et skudd igjen

 

Men det jeg skal spørre om er om dette er en kjent feil med Touran, bilen har gått 114 000 og intervall på reim skal være 150 000 på Touran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervallet har ingen betydning så lenge det var en oljelekkasje som førte til at reima gikk.

Nå har ikke jeg intervallet i hode, men jeg innbiller med det er 5år/90-120-150'000km avhengig av motor.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har så mye penger at  60.000 kroner fra eller til ikke utgjør noen betydning på saldoen, så er det jo greit. Men om du har lyst til å spare 20 - 30 tusen neste gang du raser en motor, så betaler du ikke et verksted for å reparere den rasa motoren, men du kjøper en ny totaloverhalt motor for 30.000 kr, så betaler du et verksted noen kroner for å sette den i  bilen din. http://www.nordicmotorcenter.se/eshop/volkswagen/touran/20-tdi-170-hk/article4443.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår