TordH Skrevet Juli 29, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2014 Hei, vurderer og bytte støtdemper og fjærer bak på min audi a4 b5. Men lurer på hva annet man burde bytte samtidig? Har ikke peiling på hvordan det gjøres men satser på og følge en youtube guide Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TordH Skrevet Juli 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2014 Og noen som vet hvor jeg får dette til en billig penge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Juli 29, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2014 Om det er FWD så tar det 30 minutter :) Skru løs de to skruene oppe i støtdempertårnet i bagasjerommet, jekk opp bilten og ta av dekket, skru løs demperen nede i bakstillingen og ta ut demperen. Flytt så over støv-mansjettene osv på ny demper og monter i motsatt rekkefølge, er litt vanskelig og treffe de to skru hullene i dempertårnet... Kan også være greit og kjøpe nye støv-manskjetter osv, koster ikke rare summen :) Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 29, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2014 Har du sedan sitter øvre festene bak sideputene på ryggen i baksete. Har du stasjonsvogn må du ut med sideveggene for å komme til de øvre. Men er en grei og fin jobb. Eneste spesial verktøyet du trenger er vel fjærklemmer. Men er som sagt over her. En gjennomgående bolt nederst, og 2 på toppen. Største jobben blir å komme til de øvre skruene, spesielt om du har stasjonsvogn. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 29, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2014 Anbefaler på det sterkeste å bytte støvmansjettene når du først holder på, samt øvre og nedre lagerring (gummi). Billig... Tja, sjekk på www.skruvat.no Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TordH Skrevet Juli 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2014 takk for svar, er det egenlig vits og bytte fjærene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 29, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2014 takk for svar, er det egenlig vits og bytte fjærene? Strengt tatt ikke, og om jeg hadde byttet så hadde jeg gått for et 'moderat' senkesett ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TordH Skrevet Juli 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2014 Har vært innom tanken, vet du om et som er rimelig og bra? Må også være godkjent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 29, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2014 Du får TÜV-papirer med alle lovlige senkesett. bildeler.no selger 30mm Weitec (ST) som er ok. Ellers får du også senkesett, både med og uten dempere, hos bl.a. senk.no og parts & retards (H&R og supersport). Senk.no har også billige 40/30 AP, komplett med dempere til under 3k, dersom pris er det viktigste ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TordH Skrevet Juli 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2014 http://www.bildeler.no/audi/a4/1996/senkesett-m-stotdempere/?Bilmerke=1&Bilmodell=47&Arsmodell=1996&Vareklasse=65&Varegruppe=552&Drivstoff=D&Motorkode=AHU&Karosseri=726&Vare=26617 må jeg kjøp støvmansjettene og lagerringer utenom eller følger dette med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 30, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2014 Ja, må kjøpes utenom, er kun dempere og fjærer i settene. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TordH Skrevet Juli 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2014 da er det bestilt, vurderer og bytte alt av bærearmer utenom øvre samtidig, noen som vet hvor jeg kunne fått dette billig, ebay elns? synes det er litt stivt og betal 1000kr pr stk, blir for litt peng :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 30, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2014 Jeg byttet forstilling på en A4 igår kveld. Kjøpte dette: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=48638257&searchclickthrough=true&searchQuery=forstilling%20audi Merke er Atec. Står det er forsterket, men om det er forsterket for tiden vise. Men det føles bra. Bedre enn andre 2000kr sett jeg har kjøpt tidligere. Finnes også på ebay til en billigere penge, men da jeg bor 4-5mil unna og ville fikse det fort så var saken grei Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TordH Skrevet Juli 31, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2014 Da har jeg bestilt, satser på at jeg fikk me alt nå så jeg slipper at det føles ut som bilen faller fra vær andre på en liten hump og at demperne fryser til vintern! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TordH Skrevet September 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2014 hei nå har jeg endelig fått alle delene og skulle begynne og montere, tok av gamle støtdemperne og så at det var et slags lager/skive nede på støtdemper framme der fjæren møter demperen. Denne har jeg ikke fått med meg når jeg har bestilt og denne var såpass ødelagdt at jeg vil ha den ny, men finner ikke ut hvor de selger den eller hva den heter. noen som vet det? her er et bilde av gamle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg