Gå til innhold

A6 2006 2.7 tdiQ - tankmåleren fusker

Ranger emnet


WaxFraq

Anbefalte innlegg

Hei!

Har som emnefeltet sier en A6 der hvor tankmåleren fusker. Skjedde etter service...(!)

Kjører 500 kn, tankmåler viser mellom nesten full tank, og full tank, veksler litt da serru...

Likedan er det med den som regner ut hvor mange kilometer jeg har igen på tanken....

Noen som har erfaring/løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er som regel ødelagt sender i tanken. Eventuelt dårlig kontakt på ledningene. Dette skal visstnok være utbedret fra og med 2009, men har fått litt trøbbel med min også i sommer.

 

 

 

På de første a6 c6 så var det også en softwareoppdatering på noen. Da hadde man tankmåleproblemer i tilegg til at den elektroniske parkeringsbremsen kranglet.

 

Her er en kjekk side der man kan se på TSB for A6

http://uberlame.com/a6_tsb/

 

Her er også en kjekk sak der man kan finne deler og nr...

http://ifinterface.com/page/page3.php

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

For min del så har jeg ikke gjort noe spesielt med problemet enda. Jeg hadde en pussig opplevelse med tankmåleren. Jeg har alltid fylt på statoil i området her. Og det er da jeg har opplevd problemer. Har prøvd å fylt på Shell i ettertid, og ikke hatt 1 problem med måleren. Mulig det er midlertidig, men kommer til å fortsette å fylle på shell til det er ok.

 

Å bytte målere er forholdsvis greit. Sitter 2 stk, en på hver side. Må ut med baksetet bare. Så er det 2 metalllokk som sitter med 3 stjerneskruer. Under der finner du mutterne til tankmålerene. På ene siden er det integrert pumpe osv.. Vet ikke prisen på delene, men koster sikkert noen kroner.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår