Gå til innhold

Golf Mk1 sommerprosjekt

Ranger emnet


JonUtenH

Anbefalte innlegg

God dag og god sommer!

Jeg og fadern har begynt med et sommer projekt, har 2stk golf mk1. Den ene er en 82 gti og den andre en 83 c.

Gti'n gikk i sine dager i saltslapset i Stavanger og er en stor rust bit, mens den andre har gått over strøgrensa i Oppland og er så å si rustfri. Vi har flyttet over hele interiøret se bort i fra taktrekket, og fikk en større eske med snacks som foringer, vinyl, breddere osv fra werk34 i dag så begynner å komme seg.

 

Hadde bestilt gti speil også, men det hadde de tydeligvis glemt å legge oppi før de sendte pakka så mitt spm er om det er noen som har et venstre gti speil. Fattern mener de er forskjellige fra C til Gti så da er de vel det hehe.

 

Kan se om jeg får til å legge ut noen bilder hvis det er noe interesse for det.

 

Takk, Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei kjapt spørsmål:) driver selv med å pusse opp en mk1 og lurte på om det du har bestilt er komplett sett av alt av foringer og hva dette kom på?:) å btw bra utgangspunkt du å faren din har funnet:)

Jo takk for det! Har ikke noe eksakt tall. Da må jeg finne fram kvitteringa fra sjappa jeg bestilte det fra. Kan se om jeg finner den i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja :) Fant ut at jeg betalte litt over 1500 kr for foringene.

 

Men håper det er noen som kan gi meg noen tips ang kjøp av eksosanlegg. Kunne tenkt meg noe annet en orginal anlegg, men det må kunne godkjennes. Har flyttet over ledningsnettet i dag forresten, blir spennende å se om jeg fikk det til. Etter flittig bruk av mobilkamera og maskeringsteip mente jeg at jeg hadde fått en oversikt over hva som skulle hvor. Så satser på at det gikk fint, litt krøll blir det sikkert, men ingenting som ikke kan løses. Setter pris på svar ang eksos, har forresten sett på Jetex fra vwheritage? Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe nytt eksosanlegg med passform, da er nok Jetex et greit valg. Er ikke mange som har eksosanlegg til så gamle biler. Jetex har rustfritt anlegg, eneste minus er at rørdiameter (2.5") er ALT for stort til en 1.8 - 2.0 sugemotor. 2" er perfekt men det er ikke i rustfritt.

For stor rørdiameter på eksosen gir masse bråk og redusert effekt.

 

Ellers har de komplett standard eksosanlegg på skruvat, koster i underkant 2000.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset ang eksosen! Tok like så godt å bestilte org eksos, så slipper jeg og tenke på evt problemer med godkjenning. Takk for tipset quattro73. Skal også ha ny clutch og støtdempere.

 

Er mye god kunnskap om hva som er bra og ikke så spør like gjerne om hva jeg burde gå for. Ser de har clutch kit i England for rundt 1000 kr, merke Sachs/borge? Viss jeg husker riktig. Har også sett på noen støtdempere fra H&R 40mm litt senk er fint, men jeg er ingen tilhenger av kjempesenking, men det er nå min sak. Må være funksjonelt, hvertfall med tanke på min litt dårlige gårdsvei hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du flytte over motor frå Gti til C'en ? :)

 

Ja det stemmer. Motor er ute både fra C og Gti så driver å ordner med det fine ledningsnettet. Oh joy! Mens motor er ute så bytter jeg clutchen. Må bare finne ut hvor og hva jeg burde bestille. Fatter har målt så det skulle være 200mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, de fjærene har sikkert sigi litt ja. Men sånn som den står nå så blir det stor forskjell når jeg får satt inn motor og de nye støtdemperene :) Legger ved noen bilder av det lille av rust som er på bilen. Er ikke stort, men har ikke mye erfaring med detta så jeg lurer på hva som er mest gunstig. Har sandblåser osv, innspill? Brunox?

post-149562-0-29105300-1406757753_thumb.jpg

post-149562-0-30922800-1406757773_thumb.jpg

post-149562-0-38651600-1406757794_thumb.jpg

post-149562-0-33480900-1406757814_thumb.jpg

post-149562-0-78814300-1406757829_thumb.jpg

post-149562-0-51997100-1406757845_thumb.jpg

post-149562-0-92533000-1406757862_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår