Gå til innhold

Hva har skjedd med lakken?

Ranger emnet


mabe1703

Anbefalte innlegg

Hei, var nærmest ferdig med min A4 manglet bare senk og svarte takrails, og bestemte meg for å polere min bil i dag. Så Jeg dro nedover for å vaske bilen og gå over med claybar. Jeg vasket bilen med Chemical Guys Citrus (som jeg har brukt flere ganger før) og etter vasken ble ferdig, ser jeg dette i lakken på: speil, chromlistene og grillen oppe og nede. 

 

10506261_743399815718223_1849169437_o.jp10488372_743399839051554_2136725939_o.jp10518953_743399862384885_1175461867_n.jp10490052_743399892384882_23350117_o.jpg?10515019_743399942384877_187258723_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg ut som at lakken som er brukt på speil og grill ikke har tålt det middelet du brukte.
Eller er det mulig å gnikke det bort? Tenker da på muligheten for at du ikke har fått spylt bort alt.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg ut som at lakken som er brukt på speil og grill ikke har tålt det middelet du brukte.

Eller er det mulig å gnikke det bort? Tenker da på muligheten for at du ikke har fått spylt bort alt.

 

Jeg har jo brukt samme vaskemetode vaskehanske, såpe osv før? og ikke hatt dette problemet. Veldig dumt at noe sånt skal skje når jeg nærmest var ferdig med bilen. Du har ikke noen formening om det lønner seg å levere hele dritten på et lakkeringsverksted sånn den står å få lakkert speil, grill, lister og rails ? eller om det lønner seg å kjøpe det ferdig svart?? Plastidip er ute av bilde. 

 

Nå skal det sies at alt utenom selvegrillen var chrom før, men lakken skal vell sitte fordet? har jo sett andre gjøre det samme som meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså en lakk skade?
Hvis du tenker å lakke det på nytt er det mye billigere å demontere delene for så å levere det til lakkering.

Jeg får enda en større mistanke til at det kjemikaliet du bruker er for sterkt, da du sier du har brukt det før.
Kan rett og slett hende den ikke er ment på plast? For det er jo der du har opplevd problemer nå.

BTW: Pen B6 du har ;)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså en lakk skade?

Hvis du tenker å lakke det på nytt er det mye billigere å demontere delene for så å levere det til lakkering.

Jeg får enda en større mistanke til at det kjemikaliet du bruker er for sterkt, da du sier du har brukt det før.

Kan rett og slett hende den ikke er ment på plast? For det er jo der du har opplevd problemer nå.

BTW: Pen B6 du har ;)

Takk for det :D men da var det noe nytt å bruke penger på.. Veit ikke hvordan det er med demontering av chromlistene rundt vindu men.. Kan hende deler av lakken har blitt berørt av prickbort (som jeg antar er fyfy?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte du en høytrykk og skylle med?

kan være det har vært noe rester i vannet når du har spylt...

 

Ellers har jeg brukt CG sin citrus flere ganger og kan aldri si jeg har sett noe sånt..

Men anbefaler deg MR.PINK neste gang. den er bedre for vedlikehold vask. å ikke så sterk.

 

http://www.chemicalguys.com/Chemical_Guys_CWS_402_16_Mr_Pink_Super_Suds_Sha_p/cws_402_16.htm

 

 

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk samme problem med mine lakkerte deler (nedre del på fanger og øyelokk) Jeg brukte prickbort som forvask. Siste gang jeg har brukt prick bort. Den er for kraftig

Og dagen etter begynte prick bort flaska å lekke. Alt lå utover hele gulvet. 

 

En kamerat har også opplevd mye tull med prickbort. Han kastet også resten av flaska

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte du en høytrykk og skylle med?

kan være det har vært noe rester i vannet når du har spylt...

 

Ellers har jeg brukt CG sin citrus flere ganger og kan aldri si jeg har sett noe sånt..

Men anbefaler deg MR.PINK neste gang. den er bedre for vedlikehold vask. å ikke så sterk.

 

http://www.chemicalguys.com/Chemical_Guys_CWS_402_16_Mr_Pink_Super_Suds_Sha_p/cws_402_16.htm

 

 

 

Lykke til :)

Brukte høytrykk, veit ikke ant bar osv og angående rester veit jeg heller ikke... Får vell bare lakkere opp alt på nytt.

 

Mr pink kmr i morra i posten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk samme problem med mine lakkerte deler (nedre del på fanger og øyelokk) Jeg brukte prickbort som forvask. Siste gang jeg har brukt prick bort. Den er for kraftig

Og dagen etter begynte prick bort flaska å lekke. Alt lå utover hele gulvet. 

 

En kamerat har også opplevd mye tull med prickbort. Han kastet også resten av flaska

Ahh trist å høre, kjøpte meg 3L m prickbort i dag :/ men da veit jeg hvor den ikke skal brukes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså en lakk skade?

Hvis du tenker å lakke det på nytt er det mye billigere å demontere delene for så å levere det til lakkering.

 

Jeg får enda en større mistanke til at det kjemikaliet du bruker er for sterkt, da du sier du har brukt det før.

Kan rett og slett hende den ikke er ment på plast? For det er jo der du har opplevd problemer nå.

 

BTW: Pen B6 du har 1-winking.gif

 

 

Men om vi sier at dette kommer fra prickbort, og jeg holder meg borte fra alt av sterke kjemikalier vil jeg ikke oppleve no slikt igjen? Hvis grunnarbeide er godt nok? Hørt mange som har problemer med å få lakk til å sitte på chrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke bruker noe lakken ikke tåler så skal det gå helt fint smile.gif
Jeg bruker kun mild avfetting og høytrykk ved forvask, deretter går jeg over med såpe og svamp.

 

Hvis folk lakkerer rett på chromen så skjønner jeg godt at lakken ikke sitter.
Først må overflaten mattes/slipes, deretter vaskes grundig med fettsløsende middel, grunnes og til slutt lakkes.
Jeg er ingen lakkerer, så det er nok en god del som mangler i den kjappe beskrivelsen smile.gif

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke bruker noe lakken ikke tåler så skal det gå helt fint :)

Jeg bruker kun mild avfetting og høytrykk ved forvask, deretter går jeg over med såpe og svamp.

 

Hvis folk lakkerer rett på chromen så skjønner jeg godt at lakken ikke sitter.

Først må overflaten mattes/slipes, deretter vaskes grundig med fettsløsende middel, grunnes og til slutt lakkes.Jeg er ingen lakkerer, så det er nok en god del som mangler i den kjappe beskrivelsen :)

Har fått fått taki en lakkerer som tar av seg problemet mitt nå på fredag, 1500 for alt lakkert opp samt fangeren ;). Sånn som ble gjort på chromen her var: slipes matt, syregrunning og lakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte høytrykk, veit ikke ant bar osv og angående rester veit jeg heller ikke... Får vell bare lakkere opp alt på nytt.

 

Mr pink kmr i morra i posten biggrin.gif

Da kommer du i hvertfall til og bli fornøyd! :D

Bruker den skumsprøyta jeg, hele bilen får et 5 cm skumlag på seg. er så deilig atte, hehe..

har ikke vært borti prickbort jeg, men da veit jeg at det ikke skal brukes i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår