Herlando Skrevet Juni 20, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2014 (Hvis æ skriver litt rart er det for at jeg egentlig er svensk..) Har gjennomført et Naf køpetest av en B-klasse 180 CDI. Det kom frem noen feil og mannen sa at han ikke rekommanderte kjøp av bilen. Felene var: Bremserør: Noe rust på bremserør, bør rengjøres og rustbeskyttes: midtre del. Clutch: Ulyd fra utløserlager. Opphengs-/bærearmer foran: Slitt foring: fremre høyere nedre. Opphengs-/bærearmer foran: Slitt opphengskule: fremre høyre nedre. Parkeringsbrems: Lang vandring og dårlig retur. Jeg spurte en mercedes verksted hva det vil koste å ordne på dette. Clutch 26700 kr Oppheng 6100 kr Bremserør 6800 kr Parkeringsbrems 3600 kr Plus kildesortering og værkstedsmateriell 1400 kr Høres dette rimelig? Spurte en venn som er mekaniker. Han sa at han tror alt kan utføres for rundt 20 000. Hva som er rart (syns jeg) i beskrivelsen for pristilbudet fra verkstaden er at ved skifte av clutch, står det Deler: clutch 6300 kr Deler: Transverse cont 4400 kr (regner med at dette er Transverse control arm) Er dette noe som man pleier å skifte ut når man skifter clutchen?? Full page photo.pdf Vurderer fortsatt å kjøpe bilen men ved redusert pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2014 26700 kr for å skifte en clutch hørtes veldig dyrt ut. Du kan nok spare mye penger på og høre med et annet verksted. Trenger ikke velge det dyreste alternativet som, som regel er merkeverkstedet. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herlando Skrevet Juni 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2014 Ja, tenkte det hörtes litt dyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet Juni 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2014 Bertel o Steen her i stavanger skal være konkuransedyktig med andre verksted,så det er de nok i andre byer også,så få innhentet skriftlig tilbud fra flere og eventuelt gå tilbake til verkstedet og vis prisene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2014 Unnskyld uttrykket med fytti helvette å de har påslag på priser!515,- for å skru av og på 2 hjul.... Dette er jo en timespris på over 10'000,-Få tilbud fra et annet verksted, du kan nok trekke fra ihvertfall 15'000,- hvis ikke bortimot 20-25'000,- Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herlando Skrevet Juni 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2014 Ja, tenkte pröve dette hvis jeg gjennomför kjöp av bilen. (Hvis de går med på redusert pris) Noen som vet hva "Transverse cont" er? Tenkte det kanskje er "Transverse control arm" men kan ikke se dette som noe som har med skifte av clutch å gjöre. Og i så fall kan man lure på hvorfor det står at det skal skiftes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 22, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2014 Har ikke skrudd så mye Mercedes, men det kan hende det er noe de vet pleier og sitte fast eller ruste fast. Så det må kappes eller ødelegges for og kunne demonteres. Hadde nok kanskje funnet meg en annen bil og, kan høres ut som den er godt brukt. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herlando Skrevet Juni 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2014 Ja det er jo fullt mulig det. Ja det er mulig den ble godt brukt og hardt kjört. Men det kan man ikke se hvis man bare ser/hörer på bilen. Den såg pen og fin ut. Og gikk som en klokka :) Heldige var vi som tokk naf testen :) Så på en annen bil idag som jeg ble forelsket i, og har bestemt å slå til på isteden. Spörsmålet er, naf test eller ikke naf test. Det er jo som man sier på engelsk "ignorance is a bliss".... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg