Akram Skrevet Juni 19, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2014 I køkjøring og på tomgang stiger tempen opp over 110 grader og begynner å koke hvis jeg ikke bruker varmeapparatvifta til å kjøle med, og det er lite kult på denne tiden, hører ofte at kjølevifta slår seg på etter at jeg har stoppet bilen. Har en delebil m samme motor som kjøler som den skal, så hvis noen vet hva jeg må bytte og gjerne legger ved et bilde/skjema blir jeg veldig takknemlig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 20, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2014 Sjekk tempføler på radiator, samt pluggen til denne. Når vifta går (med motor av) så er det temp-sensoren bak på motoren som er aktiv, ikke den i radiatoren. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet Juni 20, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2014 Er ingen bryter som på dette bildet på bilen min, heller ikke på den andre jeg har finnes denne, er kun en blendeskrue på begge to og ingen opplegg i ledningsnettet. http://bildr.no/image/1089864.jpeg Ut fra det som står her virker det som om biler uten hengerfeste ikke hadde denne, er ikke det på de to jeg ha her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet Juni 20, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2014 Har søkt i forumet og byttet dette releet uten at det funket, når tempen kommer over 100 grader ender det med kok om jeg ikke bruker varmeapparatet til å kjøle med, tar laang tid før den når kokepunktet på en sommermatt som denne så at termostaten ikke åpner er ikke et tema tenker jeg, men det må vel være en føler et sted ? Delenummer 443 955 532 C. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2014 Merkelig. Jeg har temp-bryter nede i venstre hjørne på radiator på min C4, denne styrer viftens steg 1 og 2. Er dobblet kontaktsett i denne (F18 og F54) som styrer hvert sitt relé, og det for steg 1 er samme relé som styres av temp-bryter bak på motor (after run). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet Juni 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2014 Den vifta må jo koble inn via en eller annen føler selv om den ikke har denne kontakten, når jeg lette igjennom arkivet fant jeg at flere enn mine to biler ikke har denne kontakten, burde stå i instruksjonsboka at ved høy temp må varmeapparatet slåes på fullt, he he. Når det gjelder den føleren bak på motoren som skal slå inn ved høy varme i motor rommet lurer jeg på hvorfor den kun slår seg på etter at motoren er slått av, er jo like varmt under panseret når bilen går på tomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2014 Når motor er varm og gjerne kjørt hardt, og det er sommer og varmt ute, da blir det temmelig varmt under panseret når motor stoppes. Når bilen kjøres vil luften under panseret hele tiden blir byttet ut, derav ikke så varmt under kjøring. Når motor går på tomgang vil viskoseviften sirkulere luften under panseret. Når det gjelder temp-bryter så må jeg forske mer, har enda ikke sett en C4 uten bryter på radiator... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet Juni 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2014 På den tegningen du sendte meg, tenker jeg det er nr 13 og 14 som står på de bilene uten bryter. . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gutt78 Skrevet Juni 22, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2014 Jeg hadde også en 91mod C4 2,3 AAR. Den hadde heller ikke noen termobryteren på radiatoren, så tipper din er 91-92mod? Min lå også på 110grader ca uten at den kokte, så gikk fint. Hadde derimot en 94mod 100 c4 AAR, der satt termobryteren på radiatoren :) Så lurer på om den er forbeholdt siste årsmodell(ene) av 100 C4. Siter 2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet Juni 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2014 Har 3 stk 1991 mod AAR, 2 av dem er manuell og uten hengerfeste, 1 er automat med hengerfeste, sistnevnte har bryter på radiator, min koker når tempen kommer noe over 100 grader( kjører rød frostveske) hvis jeg ikke slår varmeapparatet på fullt for å bruke varmerregisteret til å kjøle motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet Juni 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2014 Snakket med Møller og fikk denne tilbakemeldingen Føler sitter på brakett på toppen.delenr.034 919 369. denne delen er utgått . Med vennlig hilsen Møller Bil JessheimSvein GrenakerDelelager Så da bytter jeg den og ser om det løser saken:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2014 034 919 369 C er den øverste på vannflensen foran på toppen. Den er ikke utgått, har bare byttet delenummer og fått en pinne mindre i pluggen. Definitivt billigste sted å handle denne i Norge er på bildeler.no --> LINK HER. Den er til temperaturvisning i instrumentpanel og varsellampe for motortemp i instrumentpanel. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet Juni 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2014 Ok. Nå tar jeg delen fra den bilen det funker på så får vi se om det er løst. Tusen takk for hjelpen Quattro73:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2014 Joda, bare hyggelig :) Men er ikke helt sikker på om den giveren er den riktige. Som jeg skrev er den til visning og varsellampe i instrumentpanel, samt kontaktsett for bilen med klimaanlegg. Dersom denne styrer radiatorvifta så har hvertfall ikke jeg tegninger som underbygger det ;) Du har ikke giver montert på en eller annen kjølevannslange? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.