Gå til innhold

Chiptuning av Audi A4 Quattro 1997 1,9TDI

Ranger emnet


Audi A4 Quattro 1997

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått tak i en chip til bilen min, en Audi A4 Quattro 1997 mod med 1,9TDI motor. (101hk)

En kompis sa jeg burde bytte turbo før jeg monterer chipen. Bilen har gått 347000km. Jeg er ny når det kommer til turbodiesel, så tør ikke montere noe før jeg vet at motoren orker det.

 

Er en liten chip som skal kunne gi opptil 35hk, så optimistisk er jeg ikke, men håper på å få merkbar forskjell.

 

Evt annet jeg bør vite ang chiptuning av disse motorene?

Stemmer det at katalysatoren stjeler hestekrefter?

 

Som sagt ny når det kommer til turbodiesel, så alt av tips tas i mot med stor takk! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er en tuning boks? En du kobler selv til motoren?

Turbobytte før du skal chippe trenger du jo ikke. Er bare å chippe bilen nå. Evt kjøpe ny turbo den dagen den ryker. 

 

Evt annet jeg bør vite ang chiptuning av disse motorene?

 

Før du kobler til boksen så kan du jo lese på nettet, evt her på forumet hva vi synes om de boksene og hva de boksene gjør. Kanskje du ombestemmer deg :) 

Er du glad i bilen så kobler du ikke til den boksen :) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er en tuning boks? En du kobler selv til motoren?

Turbobytte før du skal chippe trenger du jo ikke. Er bare å chippe bilen nå. Evt kjøpe ny turbo den dagen den ryker. 

 

Før du kobler til boksen så kan du jo lese på nettet, evt her på forumet hva vi synes om de boksene og hva de boksene gjør. Kanskje du ombestemmer deg smile.gif

Er du glad i bilen så kobler du ikke til den boksen smile.gif

 

Finner ikke noe om det noe sted. En forklaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mye bedre å kjøre orginalt. En slik boks ordner kun så den får mer diesel uten at resten av motorstyringa følger med. Ender med at den soter ned alt til slutt. Skal du chippe den så er det eneste ny programvare på styreenheten som gjelder. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår