Gå til innhold

Kjørt med dårlig svinghjul.. Låst motoren!

Ranger emnet


EsHernes

Anbefalte innlegg

Er en 05 mod 1.9tdi, chippet den dagen før så den tålte ikke det tydeligvis! Men det har vært antydning til ulyd i svinghjul..

Men holder på å rive kassen av nå for å finne ut hva som har skjedd.

 

Skal bestille nytt svinghjul me clutchsett, men aner ikke om originalt svinghjul varer så lenge, noen som vet om bedre kvalitet men fortsatt dobbelmasse??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne det at girkassen er ute og svinghjulet er tatt av. Tok ikke så lang tid for å finne ut hva som hadde skjedd nei, dobbelmasse-hjulet hadde sprengt hull i midten slik at det kom biter av fjærene å låste motoren fast. å etter å ha forsket på forumer så sier jeg en ting; det dobbelmasse drittet skal rett i søppla, og hjem skal det med enkelmasse! 

Jeg skal gi updates om hvordan forskjellen merkes, regner med det er flere som lurer i det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan da update litt med at bilen er på veien igjen og jeg er meget fornøyd med oppgraderingen som jeg gjorde! 
Byttet da fra dobbelmasse til enkelmasse svinghjul m/ clutch å full pakke, og det finnes forskjeller som du merker;

Feks: Bilen går mye finere på tomgang, føles mer nøyaktig å kjappere på turtall for min del vertfall. Og den beste av de alle er at det tåler at motoren er chippet! 

Men oppfordrer alle som må/skal bytte svinghjul til å skaffe seg enkelmasse, for så kaste det stygge dobbelmasse drittet i søppelet som nevnt tidligere. Jeg betalte ca 6000 for delene med rabatt uten moms.. Men leter du litt så finner du MYE billigere på ebay. Men jeg gadd ikke å vente så lenge på deler da bilen ikke var kjørbar :P

Nevner også at det var chipsenteret som chippa bilen, og de klarte å dra den fra 90hk til hele 140hk å hele 350NM!! Betalte 4000kr for chippingen som jeg synes var veldig rimelig så jeg er en fornøyd kunde så langt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår