Kensa Skrevet Mai 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2014 Lurer da på om vindusvisker motoren min må byttes?Den har begynt å gå utrolig tregt, å til tider kan den stoppe helt opp.Har ingenting å si hvilken fart jeg setter den på, den går like tregt uansett.Noen som har erfaring med dette?Gjelder da en Audi A4 2004 modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2014 Prøvd å smøre opp armene? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet Mai 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2014 Har ikke prøvd noe, merket det først i dag når jeg kjørte hjem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2014 Denne er fin: http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Ovrig-smoremiddel/Multilube-3622/ Demonter deksler så du ser armene. Skru på vindusviskeren og spray i vei :) Du vil nok merke at de begynner å bevege seg bedre Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet Mai 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2014 Skal få ta en tur innom biltema i morgen ;)Takker for tipset, får du høre fra meg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2014 Spørs nok om du må gjøre noe mer enn bare å smøre de utvendig. Må som regel demontere hele viskeroverføringa og pusse det helt rent og ha på nytt fett. Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet Mai 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2014 Hvordan er det å demontere dette? Eventuelt skifte det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2014 Om du ikke har all verdens erfaring med bilskruing så er det likegreit å skifte hele overføringa. Er litt jobb og få ut viskermotoren. Først må du av med viskerarmene. Skru ut den svarte plata foran frontruta for og komme til på motoren. Avhengig av hva slags type bil du har så må du løsne på styreenheten for og få lirka ut hele overføringa med motoren. For og få løsne foringene inni viskeroverføringa, der hvor det som regel setter seg fast, så må du som regel varme på det med en propanbrenner e.l. De sitter fast med en låsering og en o-ring. Sitter en låsering øverst der hvor jeg har laget røde firkanter. http://www.bildeler.no/audi/a4/2004/vindusviskermekanisme/?Bilmerke=1&Bilmodell=47&Arsmodell=2004&Vareklasse=9&Varegruppe=562&R_Time=135946&Drivstoff=D&Vare=13700 Overføringa ser sånn ut. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2014 Se litt på DENNE GUIDEN :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2014 Eneste jeg ikke likte med den guiden der er bruk av wd40. Må bruke ordentlig smørefett som ikke tørker ut!! Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2014 Enig med deg, WD-40, 5-56 og lignende hjelper med det samme, for så å gjøre det enda verre etterpå. Vanlig grease eller lithiumfett gjør susen :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg