Gå til innhold

Steering column lock defektive! Passat 3C

Ranger emnet


nightking

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Har hatt problemer med passaten min siden i vinter. 2007 model passat 1.9. Den starter, og stopper med en gang. Å det kan hende den gjør opp til 10 ganger før den starter igjen. Får opp steering column lock defektive i displayet.

 

Har skjønt at det er en kjent feil med en styeenhet på rattstammen. 

Ringte albjerk bil og fikk pris på 5840kr ferdig byttet. Noen andre som har gjort dette å har fått noen andre priser?

 

 

Men jeg er bilmekaniker og vil helst komme billigst unna. Er det noe sted jeg får kjøpt delene selv billig? evt noen som vet hva jeg trenger?

Har skjønt styreenheten må kodes, og nøklene må kodes?

 

MVH Bjørnar

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette er noe du skal gjøre selv, i såfall ville jeg gjort jobben utenfor et Møller-verksted slik at de kan kode styreenheten for deg etterpå (motor starter ikke) 1-winking.gif

 

Du kan ta en diagnose med VCDS, og du vil få opp riktig delenummeret på enheten J764. Kanskje Jägermeister her på forumet kan skaffe en ny?

 

02811 - Electronic Steering Column Lock Control Module (J764): Defective Possible Symptoms
  • Electronic Steering Column Lock not working
  • Engine not starting
Possible Causes
  • Wiring and/or Connector(s) from/to Electronic Ignition Lock (D9) faulty
  • Electronic Steering Column Lock Control Module (J764) faulty
Possible Solutions
  • Check Wiring and/or Connector(s) from/to Electronic Ignition Lock (D9)
  • Check/Replace Electronic Steering Column Lock Control Module (J764)
Special Notes
  • When found in VW Passat (3C), the Electronic Steering Column Lock Control Module (J764) can be replaced individually without the entire Steering Column need to be replaced as well. Check erWin for latest TPI/TSBs on this Subject.

 

Gjelder for registrerte kunder hos Ross-Tech;

Electronic Steering Column Lock (J764) Replacement
  • If you DO have the PIN/SKC for the Vehicle, registered users can email us directly with a complete AutoScan from the vehicle for further Information. NEW Electronic Steering Column Lock (J764) components can be matched but used components cannot be matched.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Hei Bjørnar.

 

Jeg har en Volkswagen Passat 2008 modell og fikk nå samme feilmelding som du beskriver.

 

Fant du ut hva som var feilen?

 

Jeg satte bilen på verksted og de sa det var glødepluggene. Etter disse ble skiftet funket bilen i en uke uten feil. Men nå startet feilmeldingen igjen. Kommer avogtil når jeg skal starte. Etter noen forsøk går det fint.

 

Mvh Tommy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg droppa å bytte den og har ikke hatt noe problem siden.. Forrige vinter var problemer der noen ganger. Men siden har det ikke kommet tilbake. 

 

Men hvis du får opp samme feil i displayet som meg,  så er det ikke glødepluggene som er problemet. Da er det den styreenheten på rattstammen. Men for meg så var d ikkenoe stress at den kanskje ikke starta 1 av 100 ganger så jeg venta å så om den blei værre. Å det har ikke skjedd noe mer, så gidder ikke bry meg om det lenger

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår