Gå til innhold

Steering column lock defektive! Passat 3C

Ranger emnet


nightking

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Har hatt problemer med passaten min siden i vinter. 2007 model passat 1.9. Den starter, og stopper med en gang. Å det kan hende den gjør opp til 10 ganger før den starter igjen. Får opp steering column lock defektive i displayet.

 

Har skjønt at det er en kjent feil med en styeenhet på rattstammen. 

Ringte albjerk bil og fikk pris på 5840kr ferdig byttet. Noen andre som har gjort dette å har fått noen andre priser?

 

 

Men jeg er bilmekaniker og vil helst komme billigst unna. Er det noe sted jeg får kjøpt delene selv billig? evt noen som vet hva jeg trenger?

Har skjønt styreenheten må kodes, og nøklene må kodes?

 

MVH Bjørnar

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette er noe du skal gjøre selv, i såfall ville jeg gjort jobben utenfor et Møller-verksted slik at de kan kode styreenheten for deg etterpå (motor starter ikke) 1-winking.gif

 

Du kan ta en diagnose med VCDS, og du vil få opp riktig delenummeret på enheten J764. Kanskje Jägermeister her på forumet kan skaffe en ny?

 

02811 - Electronic Steering Column Lock Control Module (J764): Defective Possible Symptoms
  • Electronic Steering Column Lock not working
  • Engine not starting
Possible Causes
  • Wiring and/or Connector(s) from/to Electronic Ignition Lock (D9) faulty
  • Electronic Steering Column Lock Control Module (J764) faulty
Possible Solutions
  • Check Wiring and/or Connector(s) from/to Electronic Ignition Lock (D9)
  • Check/Replace Electronic Steering Column Lock Control Module (J764)
Special Notes
  • When found in VW Passat (3C), the Electronic Steering Column Lock Control Module (J764) can be replaced individually without the entire Steering Column need to be replaced as well. Check erWin for latest TPI/TSBs on this Subject.

 

Gjelder for registrerte kunder hos Ross-Tech;