BTech Skrevet Mai 15, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2014 Jeg har nå kommi til en konklusjon at servopumpa mi er nødt til å være gåen. Bilen skriker når jeg skal svinge når bilen står stille og rattet blir mega tungt å dra i det lyden kommer. Har noen en guide eller noen pointers på dette? Hvor sitter den forresten? Haaaaha!! Audi 80 91mod B4 ABT motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 15, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2014 Servopumpa sitter rett til høyre for vannpumpa, rett under dynamoen. Om du bytter så se til at du IKKE får smuss eller annen møkk inn i systemet, da varer et ikke lenge før alt er ødelagt. Og aldri kjør pumpa (motor) uten servoolje i systemet, den kan da ryke på sekunder. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 15, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2014 Er du 100% sikker på at det er pumpa?Det du beskriver kan minne mye om en sliten viftereim som slurer. Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2014 Når leser TS sitt første innlegg, igjen, så å jeg si at er enig med deg Jesper Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 18, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2014 Eg og syns detta hørast ut som viftereim, prøv å skift reima og juster den korrekt. Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTech Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2014 Det kan jo godt hende at det er viftereima også, men jeg tenkte automatisk at siden styringa blir såpass så tung og at den henger igjen at det måtte være servoen. Kan jo først og fremst bytte reima og se om det fikser saken :) Noen som har DIY`s på dette? takker for alt av tips :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emto55 Skrevet Mai 20, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2014 Det kan jo godt hende at det er viftereima også, men jeg tenkte automatisk at siden styringa blir såpass så tung og at den henger igjen at det måtte være servoen. Kan jo først og fremst bytte reima og se om det fikser saken Noen som har DIY`s på dette? takker for alt av tips Prøv å stram reima først. Problemet er nok at reima er slakk/slitt, og at når du svinger så belaster servopumpa reima så mye at den slurer. Resultatet blir ulyd og at servopumpa ikke klarer å manøvrere styringa noe som gjør at bilen blir tungstyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg