StinaN Skrevet Mai 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2014 Jeg har en Legacy 2.0 97 mod som har fusket de siste månedene.Den kan gå helt fint, før den plutselig begynner å lugge og nappe noe fryktelig. Noen ganger blinker "check engine" lampa, og så er det borte igjen. Har hatt den inne på verksted fire ganger nå, de to første gangene fant de ingenting galt med bilen, men mente det kunne være tilskuddsluftventilen. Denne ble skiftet på fredag, og bilen var tilsynelatende grei den dagen. Dagen etter var den verre enn noen gang, og ved sjekk under panseret ble det oppdaget en lekkasje i en av slangene inn til ventilen. Bilen ble nok en gang sendt på verksted og dette ble fikset. Men da jeg kjørte meg en tur med bilen var problemet der igjen. Hopping og napping. Nå har jeg brukt såpass mange tusenlapper på å ikke finne ut noen ting at jeg snart gir opp. Er det noen her inne som har hatt samme problemet, eller som kan ha en formening om hva dette er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Behrns Skrevet Mai 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2014 Hei. Jeg kan nok ikke hjelpe deg, men jeg kan fortelle hva jeg har gjort. Jeg har en 98 Legacy 2L. Fikk akkurat samme problem som du har. Jeg testa ut alle tips jeg fikk , men ingen ting hjalp. Til slutt skifta jeg motor, men problemet var der. Men nå av og til. Skifta så luftmengdemåler etter tips og det hjalp ikke. Har testet alle vakumslanger. Skiftet høyspentsiden og plugger.Testet følere. I går skiftet jeg bensinpumpe og renset hele bensinsystemet. Jeg kjøpte også et testapparat med OBDII kontakt for å lese av feil under kjøring. Men selv om det står i verkstedhandboka at OBDII kontakten ligger ved varmeapparatet på høyre siden av rattet, så er det ikke en OBDII som er der. Men det er mulig det finnes en overgang. var ut og testa bilen i dag men problemet er fortsatt der. Så nå holder jeg på å gi opp. Vet ikke hva mere jeg skal prøve. Så finner du ut hva det er vil jeg gjerne høre det.Og finner jeg noe skal jeg sende en melding. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VIP22 Skrevet Mai 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2014 Coilen? Kjenner du noen som har en lik motor er det fort gjort å låne en. Hvis bilen fusker ved tomgang kan du jo prøve å ta av en og en pluggledning. Er det noen den ikke reagerer på er det jo ingen tvil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VIP22 Skrevet Mai 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2014 Hei. Jeg kan nok ikke hjelpe deg, men jeg kan fortelle hva jeg har gjort. Jeg har en 98 Legacy 2L. Fikk akkurat samme problem som du har. Jeg testa ut alle tips jeg fikk , men ingen ting hjalp. Til slutt skifta jeg motor, men problemet var der. Men nå av og til. Skifta så luftmengdemåler etter tips og det hjalp ikke. Har testet alle vakumslanger. Skiftet høyspentsiden og plugger.Testet følere. I går skiftet jeg bensinpumpe og renset hele bensinsystemet. Jeg kjøpte også et testapparat med OBDII kontakt for å lese av feil under kjøring. Men selv om det står i verkstedhandboka at OBDII kontakten ligger ved varmeapparatet på høyre siden av rattet, så er det ikke en OBDII som er der. Men det er mulig det finnes en overgang. var ut og testa bilen i dag men problemet er fortsatt der. Så nå holder jeg på å gi opp. Vet ikke hva mere jeg skal prøve. Så finner du ut hva det er vil jeg gjerne høre det.Og finner jeg noe skal jeg sende en melding. Motorstyringen? Siden det er det eneste du ikke har prøvd bortimot.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Behrns Skrevet Mai 28, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2014 Feilen er funnet. Det var air Control solenoiden som forårsaket problemet. Fikk tips via Subaru`s feilsøkings program. Kjør motoren til normal temp,øke så til 2000 omdr, ta av lufttilførselen fra inntaket som går til solenoiden ,spray inn forgasserens ( en box ) mens motoern ligger på 2000 omdr. Sett sammen luftinntaket og la motoren gå på tomgang i 15 min. Har ikke hatt noe problem etter at jeg gjorde denne prosessen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StinaN Skrevet Mai 28, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2014 Takk for alle svar og forslag Etter mye leting og tråling på nett begynte jeg å mistenke at det kunne være luftmassemåleren, og i min frustrasjon tok jeg på ny kontakt med verkstedet. De feilsøkte på bilen i to dager, og kom til slutt frem til samme konklusjon.Nå er den byttet, og bilen er "gulle god" (og all takk til verkstedet, de tok ikke en krone for hverken delen, feilsøkingen og jobb. Jeg klager ikke, og er veldig glad for å ha Dollargliset tilbake i god form ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.