Blanklaks Skrevet Mai 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2014 Hei. Håper noen kan hjelpe meg med dette. Kjørte en sjekk med VCDS-Lite og fikk opp flere feil. Får feil bla. på luftmassemåler, den er byttet til ny uten at det hjalp. Noen som vet hvor jeg bør begynne å feilsøke på alt det her, meget takknemlig for alle tips som kan hjelpe meg med å finne ut av dette. Bilen er en Passat 1.9 TDI 3B. 1998 mod. Stasjonsvogn Syncro Her er lista med feil som kom opp. VCDS-Lite Version: Release 1.2 Friday, 09 May 2014, 18:22:58:0 Chassis Type: 31 - VW Passat B3 Scan: 01,02,03,08,15 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Controller: 038 906 018 P Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1629 Coding: 00003 Shop #: WSC 05314 VCID: 23396C8FA2CD 1 Fault Found: 00553 - Mass Air Flow Sensor (G70) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-111-ABS.LBL Controller: 8E0 614 111 A Component: ABS/EDS 5.3 QUATTRO D00 Coding: 0273004284 Shop #: BB 24334 VCID: 1C4B57739FB3 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.LBL Controller: 3B1 907 044 B Component: CLIMATRONIC S 0.3.2 Coding: 02000 Shop #: WSC 05314 VCID: 20336383B3DB No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 15: Airbags Labels: 1J0-909-60x-VW3.LBL Controller: 1J0 909 607 A Component: AIRBAG VW3 S V04 Coding: 00065 Shop #: WSC 05311 VCID: 2B2984AFCA1D 1 Fault Found: 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal too Low - Intermittent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegasus Skrevet Mai 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2014 Hei, hva er problemet du prøver å løse? Går den dårlig,starter ikke eller hva? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet Mai 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2014 På 5/9/2014 den 7:33 PM, vegasus skrev: Hei, hva er problemet du prøver å løse? Går den dårlig,starter ikke eller hva? Hei. Den går ikke helt som den skal, trekker litt dårlig i motbakker. Kjenner den går tungt i motbakker for plutselig å gå lettere noen sekunder så går den over til tung gange igjen. Akselerer dårligere en før også og ryker svart. Bremsene er også litt rare, noen ganger virker det som om bremsekraftforsterkeren ikke er helt med, må trå litt ekstra hardt på pedalen for at bremsene skal ta skikkelig. Bremsene virker stort sett som de skal, men enkelte ganger så er pedalen mye hardere. Merker også noen ganger når jeg skal bruke bilen for første gang om dagen at bremsene står på litt på frem hjulene, det er kun ved lave temperaturer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegasus Skrevet Mai 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2014 Hei igjen. Har hatt samme bil og kan tenke meg at turboen holder på å ta kvelden. Hadde samme symtom på min at effekten kom og gikk. Bilen hadde da gått 175000 km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2014 Har du slettet feilkoder og tatt ny scan? Du har vekselvis feil på LMM. Du kjøpte vel ikke ny på Biltema? Sjekk plugg inn på LMM samt ledninger til den. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet Mai 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2014 På 5/10/2014 den 9:56 AM, Quattro73 skrev: Har du slettet feilkoder og tatt ny scan? Du har vekselvis feil på LMM. Du kjøpte vel ikke ny på Biltema? Sjekk plugg inn på LMM samt ledninger til den. Slettet feilkoder og scannet på ny ja, med samme resultat. Ny LMM kjøpt på Hellanor. Har sjekket kontakta som går inn på LMM uten å finne noe feil der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2014 Da ville jeg latt motor gå, starte VCDS og gå inn på kontrollmodul - 01 engine - 08 measuring blocks og hente opp group 002. Bakerste feltet der er verdi fra LMM, beveg på plugg og ledninger til LMM mens ser om verdi kommer og går. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet Mai 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2014 På 5/10/2014 den 10:13 AM, Quattro73 skrev: Da ville jeg latt motor gå, starte VCDS og gå inn på kontrollmodul - 01 engine - 08 measuring blocks og hente opp group 002. Bakerste feltet der er verdi fra LMM, beveg på plugg og ledninger til LMM mens ser om verdi kommer og går. Da har jeg gjort som du skriver over her, men kommer ikke opp samme hos meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2014 Mulig det ikke er helt likt på Lite? Bla gjennom med knappene Up og Dn til du finner Intake Air Mass, skal liggeblant de første gruppene. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet Mai 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2014 På 5/10/2014 den 2:57 PM, Quattro73 skrev: Mulig det ikke er helt likt på Lite? Bla gjennom med knappene Up og Dn til du finner Intake Air Mass, skal liggeblant de første gruppene. Skal sjekke igjennom alle å se :) Så over ledningsnettet litt og fant en ledning nede ved oljefilteret som ikke var plugget til noe sted. Vet ikke om den skal være plugget til, kan ikke finne noe sted den kan plugges til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet Mai 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2014 På 5/10/2014 den 2:57 PM, Quattro73 skrev: Mulig det ikke er helt likt på Lite? Bla gjennom med knappene Up og Dn til du finner Intake Air Mass, skal liggeblant de første gruppene. Da har jeg sett over alle som er der, Intake Air Mass er ikke med der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2014 Ok, da er ikke Lite og VCDS 12.12.2 likt (den jeg bruker). Klarer ikke plassere den løse ledningen din. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2014 Innhold av forskjellige Measuring-blocks er ikke forskjellig i forskjellige VCDS versjoner, men avhenger av Controller-type (i dit tilfelle: 038 906 018 P) VCDS henter feltbeskrivelser fra label-file som hører til controlleren Tror du har air-mass på measuring block 010, pos 1, (eventuelt også block 000 pos 10) -- Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet Mai 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2014 På 5/10/2014 den 7:20 PM, Bwana skrev: Innhold av forskjellige Measuring-blocks er ikke forskjellig i forskjellige VCDS versjoner, men avhenger av Controller-type (i dit tilfelle: 038 906 018 P) VCDS henter feltbeskrivelser fra label-file som hører til controlleren Tror du har air-mass på measuring block 010, pos 1, (eventuelt også block 000 pos 10) -- Takker for tipset, skal sjekke mere i morgen. Hørte fra en at det kunne være lambdasonden som klusset til, hva tror dere om det. På hvilke turtall starter turboen og er det en enkel måte å sjekke om den er i orden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2014 Før man begynner å fundere på andre feilkilder så må man utbedre de man VET er tilstede. ECU mangler (tidvis) signal fra LMM, dette må fikses før man flytter mistanke til turbo eller andre komponenter. Feil på LMM kan være årsaken til dine problemer, endret motorgange og svartrøyk. Problemet med bremsene kan skyldes feil på vakuumpumpe, sprekk i vakuumslange til bremseservo eller feil på selve bremseservoen. Om bremsene tidvis henger så sjekk calipper og at klossene kan bevege seg fritt i holder. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.