Gå til innhold

"Anti Pollution" varsellampe

Ranger emnet


Inkhuldra

Anbefalte innlegg

Jeg har en Peugeot Expert 2008 1.6 HDI hvor varsel for "Anti Pollution" kommer opp. Bilen har ikke air condition. Det er ingen merkbar reduksjon i motorytelse.

 

Kan det dreie seg om at luftfilteret må byttes? Oljefilteret? Eller dieselfilteret? Eller noe helt annet?

 

Bilen er typisk nok bortlånt til en venninne i Oslo, nærmere bestemt på Bjølsen. Vet noen om et greit og rimelig verksted i nærheten som har diagnoseverktøy for Peugeot, og som kan hente ut feilkoden og forhåpentligvis også fikse feilen uten at det koster skjorta? Mekonomen på Tåsen, kanskje?

 

Drømmesituasjonen ville jo vært om det bare var nødvendig å riste luftfilteret litt, men jeg er lite velsignet med flaks i år. Fikk nylig kreftdiagnose. :-/ Men forhåpentligvis står det ikke riktig like dårlig til med bilen som det gjør med meg.

 

Håper noen kan hjelpe med svar.

 

Hilsen

Roxanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett å kjøre med bilen så forsvinner det kanskje av seg selv, kan komme ved småkjøring. Om det ikke forsvinner så ta en diagnose.

 

For diagnose, se på Problemer med bilen? Trenger du diagnose?

 

Lykke til med bilen - og ikke minst deg smile.gif

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Quattro73.

 

Bilen småkjøres t/r jobb av min venninne i Oslo, men har vært på flere langturer nylig. Den ble forøvrig tunet (datatuning, ikke chip) hos AutoPower i Arendal for cirka 4000 km siden (har nå gått 70.000 totalt). Det ble noe kluss etter tuningen, men det ble rettet opp på Peugeotverksted og bilen har gått som ei klokke siden.

 

Stemmer det, som jeg mener å huske, at Peugeot Expert krever spesielt datautstyr eller et spesifikt dataprogram for diagnostisering? Problemet med tuningen var ihvertfall datarelatert.

 

Det er litt kritisk for meg at bilen ikke konker nå, for pga kreften (som jeg fikk vite om på 1. april, av alle dager) har min venninne måtte ta over de tre hundene mine i hui og hast, og da må hun ha stor nok bil til dem også. Jeg kom faktisk ut fra sykehuset for bare noen få timer siden etter en hasteinnleggelse på fredag, og det første som skjer når jeg kommer hjem er selvfølgelig at jeg får telefon om dette med bilen. :-(

 

Den som først sa at en ulykke sjelden kommer alene visste hva han/hun snakket om.

 

Roxanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår