Gå til innhold

Suzuki GV 2008 mod 1,9 DDIS Går ujevnt/rister.

Ranger emnet


sgv

Anbefalte innlegg

Ryker den noe særlig, drar den når du gir gass, følsom på hvor mye gass du gir, om du gir på fra 1500, fusker den når du kommer til 1900?

Tenker EGR, men kan jo være mye.
Nightking dukker sikkert opp i løpet av påska og kommer med klarere svar.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Kan høres litt kjent ut det problemet du beskriver. Men her kan det være mange forskjellige feil.

Det første man tenker på, er kanskje EGR ventil. Da dette er ett kjent problem. Er denne noen gang byttet til den NYE typen?

 

Men for meg så kan det høre ut som en turbotrykkssensor som fusker litt. Vært borti dette flere ganger! Da kan den fuske ved javnt pådrag og litt belastning.

Du kan sjekke verdien på turbotrykket på datalista med suzuki diagnose tester, med kun tenning på. Den skal ligge på ca 1000kpa. Hvis den ligger på ca 850-900kpa så tyder dette på defekt sensor.

Men da må du nok til en suzuki forhandler.

en annen ting er jo selvfølgelig å sjekke intercooler da denne har en tendens til å sprekke. (har vært innkallingskampanje på dette)

 

En annen feil på disse er gasspjeldet. Men da pleier stort sett feilkoder/motorlampe å lyse. 

Fått avlest feilkoder?

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Beklager fraværet, har nå vært på Suzuiverksted og byttet turbotrykksensor og en mikro chip som styre elektronikk.  Bilen ble litt bedre men vibrerer enda ved belastning.

Er det noe jeg kan undersøke se etter selv eller spørre verkstedet om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier micro chip som styrer elektronik. Hva i all verden er det? :P Så det du nå sier at det er vibrasjon i drivverket? ikke noe fusking osv i motor?? Har vært borti dette en gang da var det noe feil med fjærene på lamell plata på clutchen. Men vanskelig å si.

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Hei er det kommet til en løsning på dette problemet med vibrasjon i 1,9 ddis motor? Har fulgt med en tid på denne tråden da eg har samme problem på min gv 2006 mod. Eg har byttet gåen egr ventil til ny type, skiftet sprukket intercooler, har fått regenerert dpf, uten at vibrasjoner ble noe bedre. Vibrasjoner følger motorturtall ca 1800- 2200rpm og ved pådrag/ belastning. Motor går jevnt og fint på tomgang. Nightking du skrev noe om at det var noe med fjærer på lamellplate, hva er det for feil? Kan det gi samme symptom som feil på svinghjul dobbeltmassesvinghjul? Nå er det vel ikkje dette på disse bilene men? Har og lest noko om gearkassefester som kan vere dårlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår