Gå til innhold

Bør jeg skifte registerreim?

Ranger emnet


rexer

Anbefalte innlegg

I servicehefte vil det oftest være en linje eller rute for tannreim-bytte.

 

Om det er 1.6 eller 1.8 liter bensinmotor med 8-ventiler, så sto det sikkert i boka at reim skulle inspiseres etter ca 100.000 km, og deretter hvert år, og byttes om det viser tegn til slitasje. Praksis senere har ofte vært å bytte reima etter ca 120.000 km.

Det blir som regel ikke alvorlig skade på disse motorene selv om reima skulle ryke.

 

 

Om du liker å skru litt bil, så er det kjempelett å bytte registerreim på golf3 med bensinmotor. Jeg anbefaler deg derfor å bytte reim og strammehjul.

Det du imidlertid bør gjøre, helst allerede i dag, er å ta av plastdekselet over regreima og kontrollere at den er hel og pen, og passe stram (kan vris 90 grader med fingrenepå lengste strekk)

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestilte regreim sett fra skruvat nå, 426kr trur jeg det var, mye billigere enn om reima de ryker. har alldri byttet på golf før, men i følge hyens boka (269kr på biltema, svensk tekst) er det godt merket hvor alle hjul skall stå.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Volvo V70 2,4D 2008

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestilte regreim sett fra skruvat nå, 426kr trur jeg det var, mye billigere enn om reima de ryker. har alldri byttet på golf før, men i følge hyens boka (269kr på biltema, svensk tekst) er det godt merket hvor alle hjul skall stå.

 

Skruvat har ingen regreim sett til GTI til den prisen, tror du har bestilt kun selve reimen. Du bør bytte strammehjul også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår