rexer Skrevet April 3, 2014 Rapporter Share Skrevet April 3, 2014 Jeg har en golf 3 som har kjørt 210k km, den har fullgt service til 160k km, rekner da med den har blitt skiftet hvertfall en gang? Er det noen måte å finne ut om den trengs skiftes? Finnes det noen bra guide til hvordan du skifter den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet April 4, 2014 Rapporter Share Skrevet April 4, 2014 Hvis du ikke vet når registerreim har blitt skiftet så er det bare og få det gjort umiddelbart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 4, 2014 Rapporter Share Skrevet April 4, 2014 Du sier at bilen har service hefte frem til 160k. Sjekk hva som står der. Har nok blitt byttet på rundt 100-120k vil jeg tro. Om det ikke står noe der så bør du gjøre som Rsele sier, bytte denne umiddelbart. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rexer Skrevet April 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2014 Hva skal det stå i serviceheftet om reg reima er skifta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet April 4, 2014 Rapporter Share Skrevet April 4, 2014 Pleier og stå en klisterlapp med når den ble skiftet på dekselet som er over registerreim. Hvis du tar kontakt med verkstedet som utførte servicen så har sikkert de data om når den ble skiftet sist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 4, 2014 Rapporter Share Skrevet April 4, 2014 I servicehefte vil det oftest være en linje eller rute for tannreim-bytte. Om det er 1.6 eller 1.8 liter bensinmotor med 8-ventiler, så sto det sikkert i boka at reim skulle inspiseres etter ca 100.000 km, og deretter hvert år, og byttes om det viser tegn til slitasje. Praksis senere har ofte vært å bytte reima etter ca 120.000 km. Det blir som regel ikke alvorlig skade på disse motorene selv om reima skulle ryke. Om du liker å skru litt bil, så er det kjempelett å bytte registerreim på golf3 med bensinmotor. Jeg anbefaler deg derfor å bytte reim og strammehjul. Det du imidlertid bør gjøre, helst allerede i dag, er å ta av plastdekselet over regreima og kontrollere at den er hel og pen, og passe stram (kan vris 90 grader med fingrenepå lengste strekk) -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rexer Skrevet April 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2014 Slik ser siste service ut, lurer på om den kan være byttet ved denne servicen. Er ikke særlig god på å skru bil, hvertfall ikke når det kommer til sånne ting. Men blir jo fort over 6k å få skiftet det på verksted og det er uaktuelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 4, 2014 Rapporter Share Skrevet April 4, 2014 Ikke noe av det som vises av bildet ditt som antyder noe om tannreim. Sam jeg skrev, inspiser reima og sjekk om den ser OK ut. Om du må bytte den selv så koster delene noen 100-lapper og tar en kanpp time å gjøre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet April 5, 2014 Rapporter Share Skrevet April 5, 2014 bestilte regreim sett fra skruvat nå, 426kr trur jeg det var, mye billigere enn om reima de ryker. har alldri byttet på golf før, men i følge hyens boka (269kr på biltema, svensk tekst) er det godt merket hvor alle hjul skall stå. Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 5, 2014 Rapporter Share Skrevet April 5, 2014 Du har ikke skrevet hvilken motor du har. Har du 8v så kan du kikke litt på http://www.bilforumet.no/topic/216801-guide-skifte-av-registerreim-pa-8v/ Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 5, 2014 Rapporter Share Skrevet April 5, 2014 En golf 3 er jo også så gammel at reima burde vært byttet 2-3 ganger allerede pga tidsintervallet på reima vil eg tru. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rexer Skrevet April 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2014 Du har ikke skrevet hvilken motor du har. Har du 8v så kan du kikke litt på http://www.bilforumet.no/topic/216801-guide-skifte-av-registerreim-pa-8v/ Det er en GTI 2 liter bensin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jägermeister Skrevet April 5, 2014 Rapporter Share Skrevet April 5, 2014 bestilte regreim sett fra skruvat nå, 426kr trur jeg det var, mye billigere enn om reima de ryker. har alldri byttet på golf før, men i følge hyens boka (269kr på biltema, svensk tekst) er det godt merket hvor alle hjul skall stå. Skruvat har ingen regreim sett til GTI til den prisen, tror du har bestilt kun selve reimen. Du bør bytte strammehjul også. Siter Kvalitetsdeler til de fleste bilmerker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet April 5, 2014 Rapporter Share Skrevet April 5, 2014 Skruvat har ingen regreim sett til GTI til den prisen, tror du har bestilt kun selve reimen. Du bør bytte strammehjul også. bra jeg ikke har gti da Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jägermeister Skrevet April 5, 2014 Rapporter Share Skrevet April 5, 2014 oi Siter Kvalitetsdeler til de fleste bilmerker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg