Gå til innhold

w210 200cdi starter ikke!(startern går ikke rundt)


sikkane

Anbefalte innlegg

LØST!!!

 

Hei har en w210 200cdi 2001 model med tiptronic  som ikke starter, den funket helt fint skulle ha den på eu kontroll forrie fredag, så satte den på lading dagen før(fra motor rommet, er vell kanskje ikke meningen?)

Dagen etterpå ville den ikke starte kommer bare et klikk på siste hakket, har filmet det så dere kan høre lyden har prøvd å høre hvor den kommer fra men har ikke funnet det ut enda. (Er det høyeste klikket som kommer fra hakk 3)
 

https://www.youtube.com/watch?v=orj8gwRoEQ4

Ting jeg har prøvd:
start kabler
byttet batteri fra bil som jeg bruker dageligt+et til fra en annen bil som jeg veit funker
koblet minus fra motorn til karroseriet
sjekket sikringer
målt på batteriet da jeg prøve å starte, holder spenningen bra, og lysene lyser bra hele tiden da jeg prøver å starte.
byttet bremselys bryter

klikke lyden kommer kun da den er i P eller N

Noen forslag hva jeg kan prøve? eventuelt hvordan jeg "tjuv kobler" start rele, har prøvd å googla mye men finner ikke ut hvor start relet er....

Mvh Håvard N.

 

 

 

LØST

vw passat 88

vw passat syncro 87

fiat marea weekend 1.8 97

Fiat 131 mirafiori 76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du må finne ut er om det kommer styrestrøm fram til starteren. Er nok sansynligvis starteren som er død. 

Det skal være 12 volt på den tynneste ledningen på starteren når du vrir om til det siste hakket på tenninga. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok starteren din, men gjør som nevnt over uansett.
Mål også den tykke ledningen og se om du har 12v på den.

Grunnen til at lyden kun kommer i P eller N er at i de andre girene skal det ikke være mulig å starte bilen.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår