Gusern Skrevet Mars 20, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2014 skulle bytte lambda og måtte av med røra fra luftfilteret, da så jeg at det var masse drit i røyret og i gasspjeldhuset. grunnen til det er nok at det var røke en slange som står ned mot bakken. så da lurer jeg på: hva må jeg rengjøre med og hvordan demonterer jeg den? hva er den ødelagte slangen til? ser ut som den kom fra nede på motoren en vei mot torpedoveggen og veldig vanskelig å komme til. den var også tilgriset av olje. det skal også sier at jeg ikke har kunnet kjøre bilen de siste dagene pga turtallsfeil og kvelning. har fått feilmelding på lambda,falskluft mm. hva bør jeg gå over for at bilen skal bli frisk på gassen igjen.. noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 20, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2014 Nå vet jeg ikke om lambda er byttet og om falskluft problemet er utbedret, men hvis det er det må jeg/vi har mer info om hvordan bilen oppfører seg, er feilkoder lest ut?Ang oljesøl og den slangen så er det oljedamp fra veivhuset. Slangen er utlufting, altså veivhusventilasjon slangen. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 20, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2014 ingenting er utbedret. feilsøking er utført med U281 scanner. følgende feilkoder ble oppdaget: 16514-o2 sensor circuit-malfunction(bank 1 sensor1) , 16486-mass or volume air flow circuit-low input , 16955 ,17978 , 18001 ,65536. Har i lengre tid vært plaget med (tap av hester) ved gasspådrag. nå en dag levde turtallet sitt eget liv, bensinforbruket ble høyt og bilen rykka og nappa no ekstremt. Jeg klarer heller ikke å holde turtallet oppe etter jeg har starta den da den bare kveles. fikk pint den 50 meter i dag etter 20 startforsøk og mange liter bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2014 Reparer feilene, slett feilkodene og problemet vil forsvinne. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2014 Ja det er jeg klar over men hva kan jeg rengjøre gasspjeldhuset med? Å hvor sitter skruene for å demontere den. Er det andre ting jeg bør gå over å rengjøre med det samme. Evt spraye kontakter med elspray? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2014 Hvis det bare er litt olje er det ikke behov for å rengjøre, men hvis det er masse klin derimot.Du kan bruke alt som er fortynnende/avfettende, men tørk det godt før du monterer igjen, etter montering må gasspjeld også grunninnstilles.Hvis kontakter til tilsmusset med olje bør du rense de, men er ellers ikke noe poeng. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2014 Ja pga knekt slange er den veldig skitten. Hva menes med grunninnstilles? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2014 Koble på diagnoseapparat (VCDS) å grunninnstille spjeldet. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2014 Ja det blir for avansert for meg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mars 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2014 Er ikke så avansert :) Vask alt av drit i rørene og gass-spjeldet.. Ikkje en ukjent sak at det ligger så mye drit i gass-spjeldet at bilen oppfører seg tykje tullat.. Æ har blitt direkte støgg i auan av å tell pga gass-spjeldet :) Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2014 Mye jobb å skru det av da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2014 Men hva slags nøkkel passer til lambdasensormutter. Biltemas spesialnøkkel for lambda var for stor. Det er en 7/8 nøkkel. Vet ikke hva det vil si i mm.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mars 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2014 Går det ikke en vanlig fastnøkkel på den? eventuelt pipe. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2014 Går nok med 22/23mm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2014 7/8" er 22,225mm Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg