Eriksen0 Skrevet Mars 18, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2014 Hei. Kjøpte min Audi A3 1.6 2002 mod. i vinter, og har frem til nå hatt på ny/ byttet olje 3 ganger grunnet "min" advarsel. Det er ikke noe merke etter oljelekkasje under selve motoren. Men etter noen min på tomgang, etterlater den seg en dam ved eksospotta, som jeg regner med at ikke er normalt. Fyller på med 10w40 semi synt. Og hadde bilen på service forrige måned med oljeskift, filterbytte osv. Noen som veit hva dette kan være? Noen sier det kan være toppakninga, andre sier det ikke er det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mars 18, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2014 Er dette 1.6 8V eller 1.6 16V og når du sier med eksospotta meiner du da heilt bak bilen eller under motoren?. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devil201 Skrevet Mars 18, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2014 kan være noen forskjellige ting. - topppakning - oljehuset - toppdekselpakninga etc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devil201 Skrevet Mars 18, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2014 oljepumpa, banjo tilkoblingene på oljefilterhuset Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eriksen0 Skrevet Mars 19, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2014 Det er bak ved potta Espen. Tror det er 8L om det sier deg noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 19, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2014 Jeg har hatt to audier med høyt oljeforbruk. Synlig lekkasje. Begge gangene var det toppdekselpakninga. Var en enkel jobb å bytte Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mars 19, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2014 Er det 1.6 16V er toppdekselpakningen dritt og skifte pga registreimen må av da kammene står inni topplokket, på 8V er det bare og skru av. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg