Gå til innhold

Rust garanti sak Møller Bil

Ranger emnet


Steinar31

Anbefalte innlegg

Fikk telefon fra Møller Bil i dag angående en rust sak. Bilen er fra 2006 og har fått rustflekker inni alle 4 hjulbuer. Både rustflekker og steder der lakken bobler seg. Samt noen små lakkbobler på ene takrail festet. Når bakluka er åpen, har to små punkt på hver side rustet, helt symmetrisk og på selve karosseriet...

De vil ikke dekke noe som helst pga. jeg har ikke tatt service på bilen der drive2.gif  er dette fakta?

Det blir verre. Han som ringte sa at om jeg tok service der nå, kostet vel 5-6000 kr ville de dekke 50 - 75% av skadene, men da SKAL de hel lakkere HELE taket, det var ikke mulig å lakkere den lille flekken på 1-2 cm ved rails festet, eller kun det som var skadet under hjulbuene, neida de skulle lakkere rubbel og bit. Utrolig! Det ville koste meg minst 20.000,- cop_light.gif Kan noen bekrefte her at dette stemmer? synes det er ille at en 2006 ikke har en rustgaranti som dekker dette, og så er det sært at jeg burde tatt servicen der. Føler det er lureri på gang. Hva tror folket? må være mange som har opplevd det samme med så mye VW som er på veiene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge mener du at en bil skal ha lakk garanti?

 

Kan legge til hva møller skriver om saken:

 

Lakkgaranti

Alle nye Volkswagen personbiler garanteres i 3 år fra leveringsdato mot skader i lakken som kan føres tilbake til feil i produksjonen. Skader som er oppstått på grunn av ytre påvirkning, faller naturlig nok utenfor
garantien. Vedlikehold av lakken i henhold til bilens instruksjonsbok forutsettes.

12 års garanti mot gjennomrusting

Alle nye Volkswagen leveres med 12 års garanti mot gjennomrusting av karosseriet. Med gjennomrusting menes her at det er oppstått hull i karosseriplatene som har utviklet seg innenfra (fra hulrom) som ikke kan forventes å bli oppdaget tidligere i forbindelse med lakkvedlikehold ihht anbefalinger i bilens instruksjonsbok.
Skadene må ikke være forårsaket av ytre påvirkning.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke har blitt utført rustkontroll/inspeksjons service så skjønner jeg de godt smile.gif

Grunnen til at de vil lakkere hele flater er for at reparasjonen ikke skal gi et verditap for deg. Lakkerer de kun de rammede områdene vil du få stygge skiller i lakken.
Vag har 12 års gjennomrustingsgaranti

En service til 5-6000,- for så at de dekker 50-75% er verdt det, spør du meg..

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde i utgangspunktet at lakk garantien var på 12 år. Bilen ruster på steder som er utsatte, som hjulbuene, men også på helt beskyttede områder som ikke burde ruste.

Så jeg mener 12 år burde vært greit for rust garanti.

 

Det er ikke på bilens sider det er rust, men i falsen som går under hjulbuen så om de hadde lakkert kun rammede områder hadde det ikke hatt så mye å si. Om jeg tok servicen ville det kostet meg 15 000 oppå dette. Minst 20 000. Han på Møller anbefalte heller et smart repair firma.

 

Blir nok å gå for smart repair, kostet ca 5000-6000 kr, meningen med spørsmålet mitt var for å høre om noen synes tilbakemeldingen fra Møller var i orden eller om den var på kanten  :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hentet min 2005 Passat fra rust rep forrige uke, den fikk nye dører foran, ny bakluke, en bakskjerm og tak lakkert på garanti :) Framskjermene var byttet på garanti når jeg kjøpte den for 6mnd siden :) Det var da 50% dekning på min pga alder :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilen hatt servicen sin fast via Møller? hvilken Møller avdeling var dette? Jeg snakket også med en Møller forhandler på sørlandet, og han reagerte også på at Møller i Trondheim ikke ville hjelpe med noe. Når jeg nevnte dette for han som ringte fra Møller i Trondheim sa han bare "ja da tar dem dette på egen kappe"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg har en passat R-Line som ble 5 år nå 29 april 2014 og som har rullet kun 60000 km. En bil jeg tar godt vare på smile.gif FIkk lakk bobler rundt hjulbuene når bilen hadde rullet 25000 km. Bilen var da ca 2 år gammel. Det ene møller verkstedet neket å reparere det fordi de mente at zink slippen var pga for store hjul.. Hææ jeg har 18" hjul det er ikke for stort. Men de nektet og mente at det også kom fra gnisning mellom plastik fanger og skjermen. .Sliter med å skjønne at disse folkene er seriøse.....
Dro til et annet og der var det ingen diskusjon, de skulle fikse det. Så flott for dette er jo helt klart en garanti sak. 
Det blei fikset og det så bra ut, men ca 6-8mnd  etterpå så detter lakken av, måtte tilbake og fikse det. Nå har det samme skjedd igjen, men denne gangen blei det diskusjon fordi nå var bilen blitt 5 år. Hadde jeg kommet noen dager senere hadde jeg ikke fått noe hjelp,prøver da å forklare at dette har skjedd på området de har fikset på. Dette var et kjent problem sier han, ja da er det jo en feil fra fabrikken og da skal det dekkes av fabrikken. Stemningen blei ikke noe bedre da han mente at dette var ikke dem sin feil. Det er jo en garanti sak sier jeg fordi det er på området dere har reparert og ikke gjort en skikkelig jobb. Nei dette kommer fra gnisning mellom fanger og skjerm sier han.. Er du seriøs det er ikke kontakt mellom fanger og skjerm på det området. Det ligger helt ytterst i kanten på skjermen/hjulbuen, der er det ingen kontakt mellom plastikk fanger og aluminium skjermen
Jeg blir helt matt av Møller sin kundeservice og pisspreik, det virker for meg at de som jobber der ikke skjønner stort om bil.. For hvis dette er tilfelle så er det jo en konstruksonsfeil som gjør at bilen ødelegges og må da utbedres uten at kunden lastes.? På min forrige passat fikk jeg fukt i baklysene og da var det en som klarte å klemme ut av seg at det var pga bikkja mi som pusta å pesa bak i bagasjerommet og derfor fikk jeg fukt i lysene. Du er ikke særlig våken når du klarer å si slikt. De prater til deg som om de kan bil men du plukker ordene dems fra hverandre lett.
Fikk også beskjed om at det kun er 3 års garanti på lakken, og de har ikke garanti på jobben de gjør.. Jeg blir helt satt ut, han skulle belære meg om norges lover og regler også.
Dem snakker til deg som om du er en drittunge og har kjøpt din første bil, har nå kjørt bil i 20 år så føler at jeg kan litt om bil da interessen for bil er litt stor.

 

Hvordan legger man med bildet ?? Skjønner ikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en passat R-Line som ble 5 år nå 29 april 2014 og som har rullet kun 60000 km. En bil jeg tar godt vare på smile.gif FIkk lakk bobler rundt hjulbuene når bilen hadde rullet 25000 km. Bilen var da ca 2 år gammel. Det ene møller verkstedet neket å reparere det fordi de mente at zink slippen var pga for store hjul.. Hææ jeg har 18" hjul det er ikke for stort. Men de nektet og mente at det også kom fra gnisning mellom plastik fanger og skjermen. .Sliter med å skjønne at disse folkene er seriøse.....

Dro til et annet og der var det ingen diskusjon, de skulle fikse det. Så flott for dette er jo helt klart en garanti sak. 

Det blei fikset og det så bra ut, men ca 6-8mnd  etterpå så detter lakken av, måtte tilbake og fikse det. Nå har det samme skjedd igjen, men denne gangen blei det diskusjon fordi nå var bilen blitt 5 år. Hadde jeg kommet noen dager senere hadde jeg ikke fått noe hjelp,prøver da å forklare at dette har skjedd på området de har fikset på. Dette var et kjent problem sier han, ja da er det jo en feil fra fabrikken og da skal det dekkes av fabrikken. Stemningen blei ikke noe bedre da han mente at dette var ikke dem sin feil. Det er jo en garanti sak sier jeg fordi det er på området dere har reparert og ikke gjort en skikkelig jobb. Nei dette kommer fra gnisning mellom fanger og skjerm sier han.. Er du seriøs det er ikke kontakt mellom fanger og skjerm på det området. Det ligger helt ytterst i kanten på skjermen/hjulbuen, der er det ingen kontakt mellom plastikk fanger og aluminium skjermen

Jeg blir helt matt av Møller sin kundeservice og pisspreik, det virker for meg at de som jobber der ikke skjønner stort om bil.. For hvis dette er tilfelle så er det jo en konstruksonsfeil som gjør at bilen ødelegges og må da utbedres uten at kunden lastes.? På min forrige passat fikk jeg fukt i baklysene og da var det en som klarte å klemme ut av seg at det var pga bikkja mi som pusta å pesa bak i bagasjerommet og derfor fikk jeg fukt i lysene. Du er ikke særlig våken når du klarer å si slikt. De prater til deg som om de kan bil men du plukker ordene dems fra hverandre lett.

Fikk også beskjed om at det kun er 3 års garanti på lakken, og de har ikke garanti på jobben de gjør.. Jeg blir helt satt ut, han skulle belære meg om norges lover og regler også.

Dem snakker til deg som om du er en drittunge og har kjøpt din første bil, har nå kjørt bil i 20 år så føler at jeg kan litt om bil da interessen for bil er litt stor.

 

Hvordan legger man med bildet ?? Skjønner ikke.. 

 

Les her om reklamasjoner og rettigheter mm om bil....  http://www.forbrukerradet.no/tips-og-r%C3%A5d/bil

 

Dersom du mener du har retten på din side så klager du skriftlig til butikk / verksted offisielt - gir 2 uker svarfrist.

 

Dersom du ikke får svar eller er uenig i svaret skriver du til Forbrukerrådet.

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjepen til å legge inn bildet :D quattro73

 

Her mener møller at det er gnisning mellom plastikkfanger og auluminium hjulbuen som gjør at lakken detter av. 
Når jeg ser på det så ser det ut som lakken forsvinner, det er ikke noe flak eller noe som har falt av. 
På nøyaktig dette stedet fikk jeg zink slipp og nøyaktig dette stedet har møller fikset akkurat det samme stedet tidligere.

Tar jeg feil ? 

Veit bare at jeg er nå drita lei møller og kommer aldri til å legge igjen en eneste krone hos dem lenger ..

 

 

Rapd6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykt sykt, det hadde jeg aldri funnet meg i. Gidder ikke mer av tullet der, skal ta bilen til en smart repair. Koster 1500 pr rustskade/ pr hjulbue. Kan leve med det, blir sikkert bedre enn den jobben Møller gjør også.

gidder ikke møller mere jeg heller det er bare tull å dra dit. Etter forrige rep av bilen sånn småfiks så har jeg møkkete fingermerker rundt omkring i taket og deksler i taket bak i bagasjen henger å dingler. Fikk leiebil gratis og da var de kjeeempe greie mot meg fikk jeg høre flere ganger under samtalen. For de måtte ha inn bilen en dag jeg ikke hadde mulighet til å levere bilen da jeg trengte den. Så måtte de ha den i 2 dager, kommer for å hente bilen da har den stått ute hele natta, så dette for det hadde regnet ute.

Andre verksteder legger kanskje litt stolthet i arbeidet de utfører, noe jeg føler av erfaring at ansatte på møller ikke gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår