Henpau Skrevet Mars 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2014 Opplever problemer med min ford mondeo. Når motoren er kald må det ofte flere forsøk til før den endelig starter. Mens starteren går spyr den ut hvit røyk, noe som bedrer seg når den endelig starter. Glødeplugger? Har også problemer med motoren. Den går dårlig og kommer sent opp i fart. Dette bedrer seg litt når motoren har blitt varm, men ikke mye. Kan dette være sylinderfeil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2014 Nye glødeplugger løser startproblemene dine. Hvit røyk er bare uforbrent diesel. At den går dårlig kan være dyser, turbo, drivstoff mangel etc. en diagnose vil nok gi litt mer info vdr. dette problemet. Soter den når du drar på? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henpau Skrevet Mars 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2014 Takk for svar:) soter litt innimellom. Min far hadde faktisk hatt den til verksted i dag, og de hadde tatt en diagnotisering av motoren. Diagnosen sier noe om at det er feil med sylinder nr 4 og at bankkereguleringsgrense er nådd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2014 Da er det nok lekkasje fra den dysa. Diesel som kommer inn i sylinderen til feil tidspunkt gir feiltenning og vibrasjoner som utløser bankesensoren. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henpau Skrevet Mars 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2014 Takk for svar! Er det en stor jobb å fikse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2014 Må bytte dyse. Disse koster 5500,- hos Ford forhandler, i tillegg må du inn med diagnose apparat å legge inn korrigeringstall på dysen.Hvis det er 130hk du har, har jeg en helt ny/ubrukt dyse du kan få veldig rimelig. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henpau Skrevet Mars 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2014 Sånn det har seg ja. Nå er det litt dumt at jeg har 115 hesteren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2014 Ta kontakt med Jägermeister her på forumet, han skaffer deg nok en til en akseptabel sum.Evt. kan du ring rundt til noen høggere i distriktet og høre om de har noen Mondeo'er stående inne, men vær nøye med at du får rett dyse, kontroller delenr. før du kjøper den.Jeg har 4 dyser u/dysespiss som du kan få, men jeg vet ikke om de vil passe, selv om du får tak i dysespisser. Tilstanden på de er også uvisst.Kan sjekke ut delenr. hvis det er interessant? Du betaler kun evt. frakt. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henpau Skrevet Mars 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2014 Takker så mye. Skal dra inn til ford og høre, for å være helt sikker på hva problemet er. Tar eventuelt kontakt senere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2014 Finn delenummeret på dysa og kjøp på ebay til halve prisen. Delenummeret står som regel øverst på dysa. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg