MagnusAmundsen Skrevet Februar 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2014 Har en 05 9-5 2.2 TiD som er håpløs. Har den stått over natta drar den tungt rundt på starteren (omtrent som om den er tom for strøm, noe den ikke er da batteriladeren har stått på hele natta). Glødelampa lyser bare noe gangero g lyser ikke lenge. Har byttet alle fire glødepluggene og gløderele. Har også prøvd ett annet batteri som fungerer fint i annen bil. Når den er kjørt litt med kan den noen ganger starte lett og andre ganger må den dras på starteren lenge for at den skal starte. Noen ganger drar den tungt, da slår jeg av og på tenning så kan den plutselig dra rundt lett. Noen som har hatt lignende problem som kan hjelpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2014 Enten er det dårlig kontakt eller så er starteren din utslitt. Sjekk ledningen som går inn på starteren om det er mye irr der så vil den gå treigt pga dårlig kontakt. Siggi reagerte på dette 1 Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusAmundsen Skrevet Februar 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2014 Hvorfor må jeg da noen ganger dra den lenge på starteren (går lett) for at den skal starte? Går den egentlig ikke fort nok selvom det høres sånn ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2014 Da virker det som både starteren er sliten og noe mer i tilegg. Hvor langt har den gått da? Kan være morkne returslanger for eksempel som gjør at dieselsen renner tilbake til tanken. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusAmundsen Skrevet Februar 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2014 Merkelig. Har gått 148000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ohansen Skrevet April 24, 2014 Rapporter Share Skrevet April 24, 2014 Hadde samme problem. Byttet starter, alt ok. Dette kan du gjøre selv, dersom du er litt villig til å skru (noe kronglete å komme til enkelte av skruene, og noen skruer er torx). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusAmundsen Skrevet Oktober 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2014 Har lest feilkoder å får opp feilkode P0017. Crankshaft position Camshaft position Correlation Bank 1 Sensor B Byttet veivføler uten hel! Noen som har tips til hva det er for noe gæli?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ohansen Skrevet Mars 10, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2015 P0017: PUneven pump rotation, worn chain. Mechanical fault. differanse mellom camshaft pump sensor and previous injection duration. A major difference indicates a mechanical fault that may damage the pump. Code can be generated if there is air in the pump or if the fuel filter is blocked. Check the fuel supply and return lines. If necessary, change the filter. Siggi reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.