Gå til innhold

Import av bil - hva lønner seg

Ranger emnet


pleinar

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi bor for tiden i Spania, og skal bo her ett drøyt år til før turen mest sannsynlig går hjemover igjen.

Vi har sett litt på biler som kan være aktuelle for oss å kjøpe her nede.

Vi er på utkikk etter en solid og god 7 seter som kan fungere godt for oss når vi kommer hjem til det kalde nord igjen, og har i den forbindelse behov for noen tips og råd i forbindelse med import/fortolling av bil.

 

Jeg har prøvd kalkulatoren tollvesenet har liggende ute på nett, og ser at det er enkelte biler som er ganske uaktuelle å importere til Norge (7- setere kan være ganske tunge, og det ser ut til at dette slår veldig negativt ut på tollkalkulatoren).

 

Spørsmålet er egentlig ganske kort;

 

- Hvilken 7 seter ville dere ha importert  ?

 

Nå ser jeg ikke for meg at det er veldig stor status å disktuere 7-seters familiebiler, men all hjelp mottas med stor takk smile.gif

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil uansett bli dyrt når det blir høy egenvekt og kraftig motor.
Noen tusen er det jo selvfølgelig mulig å tjene inn på å importere, men det er ikke snakk om de store summene kontra kjøpe nytt i Norge.

Toyota Land Cruiser er jo en du kan titte på, men den vil fremdeles bli dyr når den kommer til den norske grensa :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor aktuelt dette er, men er vel forskjell på biler levert Syd-Europa og Scandinavia..? Da tenker jeg på tilleggsvarmer på dieselbiler, varmeseter, større dynamo/spenningsregulator, etc..

Ikke for å ta vekk gleden i å importere, men slenger bare noen tanker ut i luften.

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar.

Jeg må nesten undersøke om det er forskjell på "spansk Ford" og "norsk Ford". Jeg har hørt at Toyota selges i andre utgaver her nede enn i Norge, men om det stemmer aner jeg ikke. Mye å tenke på :)

Har sett meg ut en Ford S-Max som jeg får for en rimelig penge her nede. Ser ut til at den dog blir ganske dyr å importere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du skal importere ein nyare familiebil, med 7 seter, så bør du tenke på kor driftsikre dei er, korleis dei er å kjøre, opplevd kvalitet og komfort.

Det fins andre bilar med 7 seter, Mercedes e klasse, Honda  eller Volvo XC90.

Seat og Mercedes e klasse (avhengig av motor) kan kanskje være vanskeleg å få solgt vidare. Toyota Sequoia og Mercedes GL kan være vanskeleg å få solgt, mange er redde for dei.

Av bilar som kan være lette å få solgt, så har du Ford, VW Sharan, Toyota Previa, usikker på om Land Cruiser kan fås med 7 seter,  Nissan Quashqai, og kanskje Volvo XC90, 

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har undersøkt en del, og ser at SEAT Alhambra blir anbefalt av mange som den beste familiefrakteren med 7 seter. Den ser jeg egentlig bort i fra da jeg tenker at den blir vanskelig å få solgt videre. Alhambra er vel egentlig en "Spansk" Sharan?

 

Land Cruiser fås med 7 seter, men snakker om å skyte spurv med kanoner. Hva skal jeg med en Land Cruiser?

Ford S-Max er en bil som oppleves bra. Kjøre-egenskapene er gode, og kvaliteten oppleves som over gjennomsnittlig god. I tillegg la jeg merke til at det florerte med S-Max i småbarnsfamilie-land (forstad til Trondheim), så det er en bil folk kjøper i Norge også.

 

Usikker på plass i Mazda 5? Honda 7 seter? Det har jeg ikke sett. Vet at det finnes Honda Oddysey i USA, men såvidt meg bekjent har ikke Honda 7 seter for salg på det Europeiske markedet. Honda har vi nå (en FR-V(ja det er vi som eier den ene FR-V`en som er solgt)) og den er vi utrolig fornøyd med, så hvis Honda har en 7 seter må jeg jaggu finne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår